رفتن به بالا

سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
  • الأحد ۲ جماد ثاني ۱۴۳۹
  • 2018 Sunday 18 February
تهران لطیف
٨(°C)
وزش باد ٩(mph)
فشار ٢۵.٨۵(in)
محدوده دید ۶.٠(mi)
اشعه فرابنفش 0-Low
رطوبت ٢۵.٨۵(in)
  • پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹
  • کد خبر : 34437
  • مشاهده : 81 بازدید
  • خبر مهم2
  • چاپ خبر : مردم از اصولگرایان ترسیدند نه جنگ!

حسین شریعتمداری همراه با دیگر مبلغان جناب رئیسی ادعا کرده که روحانی با جنگ طلب معرفی کردن رئیسی مردم را ترسانده است! در رد این ادعا همین بس که  پیش از آمدن احمدی نژاد هم چنین مسایلی مطرح شد اما مردم باور نکردند و به احمدی نژاد اعتماد کردند ، باید دید چرا مردم این […]

حسین شریعتمداری همراه با دیگر مبلغان جناب رئیسی ادعا کرده که روحانی با جنگ طلب معرفی کردن رئیسی مردم را ترسانده است!
در رد این ادعا همین بس که  پیش از آمدن احمدی نژاد هم چنین مسایلی مطرح شد اما مردم باور نکردند و به احمدی نژاد اعتماد کردند ، باید دید چرا مردم این بار  به رییسی اعتماد نکردند!

در این رابطه لازم است به سابقه چنین ادعاهایی توسط اصلاح طلبان اشاره کنم.

پیش از سال ۸۴ و ظهور احمدی نژاد ، رسانه های احزابِ موسوم به  اصلاح طلب  که در صدد امتداد یافتن دولت شان بودند تبلیغ می کردند که اگر خاتمی برود جنگ می شود و ایران از بین می رود ، غافل از این که اتفاقا دو جنگ در همان زمان به منطقه و در همسایگی ما تحمیل شد یکی حمله به عراق و دیگری افغانستان و سهم ایران نیز علیرغم دیپلماسیِ ظریف ِخانوادهِ خرازی ، محور شرارت شد .

با وجودی که همین صادق خرازی دوست صمیمی حاج قاسم و ایت الله مصباح و سفیر سید محمد خاتمی بر اساس ادعای رسانه های اصولگرا، تعهد به خلع سلاح حزب الله لبنان را دنبال می کرد ، محور شرارت از پیشانی ایران برداشته نشد تا جایگاه مان در کنار کره شمالی حفظ شود.

احمدی نژاد آمد، اما جنگی در نگرفت و مردم چهار سال با شادی و نشاط در کنار هم زیستند .

با این مقدمه می توان گفت  تبلیغات سوء لزوما بر مردم ایران تاثیر گذار نیست.  سال ۸۴ می گفتند احمدی نژاد می خواهد در خیابان ها دیوار بکشد، اما  احمدی نژاد در مقابل گشت ارشاد ایستادگی کرد و تاوان داد در حالی که علی مطهریِ اصلاح طلبان مدافع گشت ارشاد شد.  اما درباره رئیسی مردم نگران برخورد های سخت اجتماعی شدند و به او اعتماد نکردند.

مردم گاهی کسی را “باور” می کنند و گاهی باور نمی کنند مردم احمدی نژاد را باور کردند و از همین روی نه تنها به ادعای جنگ می شودِ مخالفان توجهی نکردند، بلکه ۱۷ میلیون رای در آن زمان  برای او به صندوق ریختند و دیگر بار با ۲۵ میلیون رای اثبات کردند که عمیقا او را باور دارند اما مردم این بار آقای رئیسی را باور نکردند می دانید چرا ؟

دلیل آن روشن است ، وقتی می بینند اردوگاه اقای رئیسی برخورد تندی با  احمدی نژاد که به زیارت امام رضا رفته می کند، نگران می شوند و با خود می گویند وقتی با او چنین می کنند با دیگران چه می کنند !

روحانی دقیقا دست بر این موارد گذاشت، آن گاه که گفت مردم شما این ها را نمی شناسید!
مردم رئیسی را باور نکردند و از رقیب او پذیرفتند که اگر او بیاید شاید به دلیل نداشتنِ ابتکار عمل در تله خارجی ها بیفتد. او را باور نکردند چون دریافتند کسانی که در داخل با هموطنان خود تندی می کنند و در حالی که گناهی از آن ها سر نزده و ناب ترین اندیشه دینی را دارند آن ها را منحرف می نامند با دیگران چه می کنند.

وقتی دائم از محدود کردن و بومی کردن شبکه های اجتماعی در عصر ارتباطات جهانی سخن گفتید باید می دانستید مردم نگران می شوند.

کافی است به اظهارنظرهای هنرمندان دقت می کردند که نگران محدود شدن کنسرت یا نقض حقوق شهروندی بودند اما در پاسخ از اردوگاه آقای رییسی شنیدند که کنسرت و حقوق شهروندی مهم نیست آب و نان مهم است!

حالا دیدید هم کنسرت مهم است و هم کرسنت و هم آب و نان ؟
مردم از شما که تحولات را درک نمی کنید، بیشتر از جنگ ترسیدند.
شما باعث شدید مردم دولتِ ضعیف  روحانی را که آقای رسایی از چوب خشک کمتر می دانست بر شما ترجیح دهند.

مردم آنچه روحانی درباره رئیسی گفت ، باور کردند چون خودتان اصرار دارید همواره اینگونه زندگی کنید.

اخبار مرتبط

نظرات

سرمقاله

بررسی تاریخی مبارزات جنبش دانشجویی؛

جنبشِ ضد استعماری

بررسی تاریخی مبارزات جنبش دانشجویی در ایران علیه دخالت و غارتگری بیگانگان: جنبشِ ضد استعماری «جنبش دانشجویی در ایران طی سالیان متمادیِ حرکت خود فراز و فرودهایی داشته است. نکته‌ی مهم در این میان توجه این جنبش به مسائل و مشکلات مردم و کشور طی برهه‌های گوناگون و نقش‌آفرینی دانشجویان در مقاطع حساس تاریخی است. یکی از مسائل مورد توجه این جنبش مقابله‌ و مبارزه‌ی آن با «استعمار» و زیاده‌خواهی قدرت‌های مستکبر غربی بوده است.پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در یادداشت زیر چند فراز تاریخی مهم مبارزات ضداستعماری جنبش دانشجویی را مورد بررسی قرار داده است.» ۱- مقدمه اگرچه دانشگاه، مؤسسه‌ای علمی - آموزشی است، اما دانشجویان همانند سایر اقشار اجتماعی علاوه بر وظیفه‌ی تخصصی خود که تحصیل و تحقیق می‌باشد، به‌عنوان عضوی از جامعه‌ی انسانی در قبال سرنوشت جامعه و مناسبات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی موجود حساسیت دارند و واکنش نشان می‌دهند و به این ترتیب وارد عرصه‌ی سیاست می‌شوند. در طی سال‌های تأسیس دانشگاه در ایران تا پیروزی انقلاب اسلامی، مهم‌ترین مشکلات جامعه‌ی ایران شامل استعمار خارجی و وابستگی حکومت، استبداد سیاسی، نابرابری اجتماعی و بحران هویت فرهنگی بوده است. لذا همانند بسیاری از کشورهای در حال توسعه، جنبه‌های ضد استعماری جنبش دانشجویی در ایران به‌عنوان شاخص‌ترین وجه مشترک اهداف دانشجویانِ مبارز و تشکل‌های سیاسی دانشجویی در طیف‌های مختلف چپ‌گرا، ملی‌گرا و اسلام‌گرا بوده است. سابقه‌ی تاریخی تعرضات و دخالت قدرت‌های بزرگ به‌ویژه روسیه و انگلستان در امور داخلی ایران از دوره‌ی قاجاریه و غارت منابع اقتصادی، تجزیه‌ی بخش‌هایی از سرزمین‌های ایران، اِعمال حق کاپیتولاسیون و تحقیر ملت ایران باعث شده که از همان زمان یکی از مشکلات عمده‌ی جامعه‌ی ایران، استعمار و دخالت بیگانگان تلقی شود. دخالتی که عقب‌ماندگی جامعه و وابستگی حکومت‌ها را در پی داشته که از آن جمله، روی کار آمدن رضاشاه به‌واسطه‌ی حمایت انگلستان در پی کودتای ۳ اسفند ۱۲۹۹ بوده است. لذا در اغلب فعالیت‌ها و تجمعات دانشجویی، موضوع وابستگی حکومت رضاشاه مورد اعتراض بود. ۲- مبارزات ضد استعماری جنبش دانشجویی در دهه ۱۳۲۰ با اشغال ایران در شهریور ۱۳۲۰ توسط کشورهای انگلستان، اتحاد جماهیر شوروی و آمریکا در جنگ جهانی دوم به بهانه‌ی مقابله با پیشروی هیتلر، هر یک از دولت‌های اشغالگر با استفاده از ابزارهای مختلف نظامی، سیاسی و اقتصادی برای گسترش حوزه‌ی نفوذشان در ایران، به‌ویژه در موضوع نفت رقابت می‌کردند. مشکلات ناشی از حضور بیگانگان و جنگ منجر به ناامنی، رکود صادرات، تورم شدید، کمبود ارزاق و گسترش فقر و بیماری در کشور شده بود. در این دوران عوامل استعمار در قالب دربار، پوششی برای شاه جوان تشکیل دادند و از جانب او سخن می‌گفتند؛ دولت‌ها از ملت جدا بودند و اتکایی به مردم نداشتند. در واکنش به این مشکلات، دانشجویان چپ‌گرا و وابسته به حزب توده ضمن آنکه از بیان وابستگی به شوروی خودداری می‌کردند، عمده‌ی فعالیت خود را بر محور مبارزه با امپریالیسم و استعمار غرب و موضوع عدالت اجتماعی قرار داده بودند. از ابتدای دهه‌ی ۱۳۲۰ جمعی از دانشجویان اسلام‌گرای دانشگاه تهران که برای دفاع از هویت دینی، انجمن اسلامی دانشجویان را ...

تازه ترین اخبار