رفتن به بالا

سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱ تیر ۱۳۹۷
  • الجمعة ۸ شوال ۱۴۳۹
  • 2018 Friday 22 June
تهران لطیف
٣٣(°C)
وزش باد ١٢(mph)
فشار ٢۵.٨٧(in)
محدوده دید ۶.٠(mi)
اشعه فرابنفش 9-Very High
رطوبت ٢۵.٨٧(in)

سفر با هواپیما یعنی نشستن ساعت‌ها بر روی یک صندلی و انتخاب این صندلی می‌تواند سفری راحت یا دشوار را برایتان رقم‌بزند.

مسافرت‌کردن همیشه ساده و راحت نیست. هر چقدر پروازهای بیشتری را تجربه کنید احتمالا توانایی بهتری برای بهترین زمان رزرو پرواز و نحوه‌ی بسته‌بندی وسایل خود به دست می‌آورید. اما همه‌ی این‌ها برای داشتن یک پرواز عالی در میان آسمان کافی نیست. استراحت بر روی یک صندلی مناسب شاید سفر دلپذیرتری برایتان رقم بزند، اما جالب است بدانید که حتی افرادی که مداوم پرواز می‌کنند هم معیار دقیقی برای انتخاب بهترین صندلی ندارد و هر کس مطابق سلیقه‌اش بهترین جایگاه را معرفی می‌کند.

شاید متعجب شوید اگر بدانید که بهترین صندلی‌ها در پروازهای درجه یک نیستند.

خیلی‌ها صندلی‌هایی که درون راهروهای هواپیما قرار دارد را بهترین جایگاه می‌دانند و خیلی‌ها صندلی‌هایی که در کنار پنجره قرار دارد را به خاطر دید زیباش یا حتی صندلی که فقط بتوان به خوبی پای خود را به روبه‌رو دراز کرد را جزو بهترین جایگاه‌ها می‌دانند.

به نظر نمی‌رسد که میان این نظرات مختلف، مسافران بتوانند تصمیم مناسبی برای تعیین بهترین صندلی بگیرند و توافقی بین آن‌ها به وجود نمی‌آید و هم‌چنان گزینه‌های متفاوتی برای انتخاب بهترین صندلی پرواز وجود دارد.

هر صندلی با هر جایگاهی مزایا و معایب خاص خودش را دارد، مثلا صندلی‌های کنار پنجره و درون راهرو‌ها هرکدام مزیت خاصی دارند. بستگی دارد شما کدام را بخواهید اینکه راحت در محیط جابه‌جا شوید یا دید خوبی نسبت به آسمان و شهر زیر پایتان داشته باشید؟

اگر مسافر دائمی پرواز باشید شاید آزمون و خطا و امتحان صندلی‌های مختلف در پرواز‌ها بتواند شما را به بهترین جواب برای انتخاب بهترین صندلی برساند، اما مطمئنا انتخاب صندلی که برای خواب، آرامش، نگهداری از کودک، نگهداری از وسایلتان و … مناسب باشد به استراتژی قوی‌تر از آزمون و خطا نیاز دارد.

اگر سفر یا پروازی پیش رو دارید ما پیشنهاداتی بر اساس معیارهای مورد نظر شما داریم.

فضای باز جلوی پا

بهترین گزینه: صندلی‌های ردیف خروج

دلیل: داشتن فضای باز و کافی برای استراحت و دراز‌کردن پا‌ها و هم‌چنین به دلیل نزدیکی به درب خروج برای مواقع اضطراری دسترسی سریع‌تری نسبت به سایرین برای خروج خواهید داشت.

شانس نجات

بهترین گزینه: براساس مطالعات فنی انجام شده، صندلی‌های نزدیک دم هواپیما بهترین جایگاه را دارند.

دلیل: در مواقع اضطراری و خطر مثل سقوط، صندلی‌های نزدیک دم هواپیما امنیت بیشتری در جهت حفظ سلامت و زندگی مسافرین دارند.

خواب بهتر

بهترین گزینه: صندلی‌های کنار پنجره در سمت چپ اواسط راهرو‌ها

دلیل: قرار‌گرفتن صندلی در سمت چپ باعث می‌شود تا راحت‌تر سر خود را تکیه دهید و هم‌چنین امکانات بیشتری برای تنظیم نور خواهید داشت. رفت‌و‌آمد هم کمتر خواهد بود.

آزادی عمل

بهترین گزینه: صندلی‌های کنار پنجره در ردیف‌های خروج

دلیل: این صندلی‌ها تکیه‌گاه دست ندارند و به همین دلیل فضای بیشتری برای جابه‌جایی و استراحت خواهید داشت.

نگهداری از کودکان

بهترین گزینه: صندلی‌های انتهای راهرو‌ها

دلیل: این صندلی‌ها فضای بیشتری برای حرکت و نشستن بر روی زمین دارند که موقعیت مناسبی را برای بازی کودکان فراهم می‌کند و، چون صندلی دیگری کنارتان نیست نیازی به نگرانی نسبت به سروصدای کودکانتان ندارید، اما اگر نوزاد همراهتان هست بهترین گزینه صندلی کنار سرویس‌های بهداشتی است تا بتوانید به خوبی به وضعیت او رسیدگی کنید.

خدمات‌دهی بهتر

بهترین گزینه: نزدیک کابین هواپیما

دلیل: مسافرانی که نزدیک کابین و در جلوی هواپیما هستند زودتر از سایرین خدمات دریافت می‌کنند.

پرواز راحت‌تر

بهترین گزینه: صندلی‌های کنار بال هواپیما

دلیل: اگر می‌خواهید پرواز آرامی داشته باشید و متوجه تکان‌های هواپیما نشوید بهتر است صندلی کنار بال‌ها را انتخاب کنید که به دلیل قرارگیری در وسط هواپیما تعادل بهتری دارند.

آرامش و سکوت

بهترین گزینه: صندلی‌های رو به جلو در راهرو‌ها

دلیل: برای متوجه نشدن صدای موتور هواپیما و داشتن آرامش صندلی‌های میانی راهرو‌ها مناسب‌تر هستند حتی صندلی‌هایی که کنار پنجره قرار دارند هم صدای نسبتا بلندی دارند و مناسب نخواهند بود.

گرم‌بودن

بهترین گزینه: تقریبا همه‌ی صندلی‌ها به جز صندلی‌های ردیف خروج

دلیل: اگر طبیعت سردی دارید بهتر است از انتخاب صندلی نزدیک خروجی‌ها پرهیز کنید چراکه هوای سردتری آنجا جریان دارد. صندلی‌های کنار پنجره هم حس سرمای بیشتری را به شما منتقل می‌کنند احتمالا بهترین انتخاب برای شما دو ردیف عقب‌تر از ردیف‌های خروج و در انتهای هواپیما خواهد بود.

نگهداری از وسایل

بهترین گزینه: صندلی‌های بزرگ انتهای هواپیما

دلیل: اکثر خطوط هواپیمایی به جز آمریکا معمولا از انتهای هواپیما به سمت جلو محل‌های انبار وسایل بالای سر مسافرین را تنظیم می‌کنند به همین دلیل افرادی که در صندلی‌های پهن انتهای هواپیما می‌نشینند فضای بیشتری برای انبار وسایل خود دارند.

خروج سریع

بهترین گزینه: صندلی‌های سمت چپ و جلوی هواپیما

دلیل: هنگام سقوط کاملا مشخص هست که جلوی هواپیما زودتر آسیب می‌بیند، اما درب اصلی خروج هواپیما نیز در همین منطقه سمت چپ واقع شده است که مسافران ابتدا از اینجا با سرعت بیشتری خارج می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظرات

سرمقاله

مهدی فضائلی؛

مراقب پروژه تعلیق باشیم!

مهدی فضائلی کارشناس رسانه در یادداشتی با عنوان مراقب پروژه تعلیق باشیم! نوشت: برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به "برجام " ماجرای عبرت انگیزی است و اگر عبرت های آن مغفول بماند خسارت به توان دو خواهد بود! بی اعتمادی به دشمن،دقت نظر بالا و با وسواس در تنظیم متن های تعهدآور،پرهیز از عجله در توافقاتی از این قبیل،پیش بینی ضمانت های محکم برای اجرای تعهدات طرف مقابل،دل نبستن به راه حل های بیرونی،ضرورت تمرکز بر توان و ظرفیت داخلی و لزوم توجه به حرف منتقدان دلسوز و کارشناس از جمله درس ها و عبرت های برجام است که بارها مطرح شده است و البته همچنان جای پرداختن دارد. یکی دیگر از این عبرت ها، سناریوی دشمن برای عملیات روانی و درگیر کردن مستمر افکار عمومی ما با این موضوع و بهره برداری های متعدد و متنوع از این درگیری ذهنی است. طرح اتهام واهی انحراف در برنامه هسته ای ایران به سمت ساخت سلاح اتمی که تقریبا" شانزده سال از آن می گذرد،از ابتدا یک پیوست عملیات روانی داشت که درگیر کردن ذهن مسئولان کشور از مسائل اساسی به سمت یک سناریوی ساختگی و طولانی مدت و بازداشتن از اولویت ها از محورهای آن بود.اما پس از چندی این عملیات از سطح مسئولان کشور به کل مردم تعمیم پیدا کرد و موجب شد ذهن آحاد مردم درگیر این اتهام بی پایه و اساس شود. سناریوهای کشدار و طولانی، برای فعال نگه داشتن ذهن مخاطب و ترغیب و تهیبج وی برای پیگیری قسمت های بعدی، از تکنیک تعلیق یا سوسپانس استفاده میکنند؛ این تکنیک که آمیخته ای از ترس و امید با پایانی نامطمئن است،در برجام نیز به نحو موثری مورد استفاده دشمن قرار گرفت! عنصر تعلیق با هدف فرصت سوزی از ملت ایران و درگیر نگه داشتن ذهن و روان مردم و مسئولان، قبل،حین و بعد از برجام به اجرا گذاشته شده است. تعیین مهلت هایی متناوب برای تصمیم گیری(تمدید یا عدم تمدید تحریم ها) رئیس جمهور امریکا و رفت و برگشت ها بین کاخ سفید و کنگره آمریکا، بکارگیری همین تکنیک تعلیق است که منجر به بلا تکلیف نگه داشتن بسیاری تصمیمات حتی در حوزه های مختلف بخش خصوصی ،بی ثبات نگه داشتن بازار،تحریک بازار ارز و طلا و...شده است. مدتی است دوباره 22 اردیبهشت بعنوان زمان تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای ماندن یا نماندن در برجام برجسته شده است.اظهار نظر و رفت و آمد مقامات اروپایی نیز برای گرم کردن فضا و واقعی نمایاندن نگرانی از خروج آمریکا هر روز در صدر اخبار ایران و جهان است و همه اینها در ذیل پروژه تعلیق! تصور کنید امروز 22 اردیبهشت است و آمریکا از برجام خارج شده،چه اتفاقی خواهد افتاد؟! آمریکا پس از برجام چه امتیازی به ایران داد تا با خروجش آن امتیاز صلب شود؟ برجامی که به گفته رئیس کل بانک مرکزی آورده اش برای ایران «تقریبا"هیچ» بوده و به گفته دکتر ظریف «نه تنها روح بلکه جسمش از سوی ترامپ(آمریکا) نقض شده است»، خروج آمریکا از آن چه زیان قابل توجهی می ...

تازه ترین اخبار