رفتن به بالا

سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۶
  • الجمعة ۲۹ محرم ۱۴۳۹
  • 2017 Friday 20 October
تهران لطیف
١٧(°C)
وزش باد آرام
فشار ٢۶.١٣(in)
محدوده دید ۶.٠(mi)
اشعه فرابنفش 2-Low
رطوبت ٢۶.١٣(in)

سفر با هواپیما یعنی نشستن ساعت‌ها بر روی یک صندلی و انتخاب این صندلی می‌تواند سفری راحت یا دشوار را برایتان رقم‌بزند.

مسافرت‌کردن همیشه ساده و راحت نیست. هر چقدر پروازهای بیشتری را تجربه کنید احتمالا توانایی بهتری برای بهترین زمان رزرو پرواز و نحوه‌ی بسته‌بندی وسایل خود به دست می‌آورید. اما همه‌ی این‌ها برای داشتن یک پرواز عالی در میان آسمان کافی نیست. استراحت بر روی یک صندلی مناسب شاید سفر دلپذیرتری برایتان رقم بزند، اما جالب است بدانید که حتی افرادی که مداوم پرواز می‌کنند هم معیار دقیقی برای انتخاب بهترین صندلی ندارد و هر کس مطابق سلیقه‌اش بهترین جایگاه را معرفی می‌کند.

شاید متعجب شوید اگر بدانید که بهترین صندلی‌ها در پروازهای درجه یک نیستند.

خیلی‌ها صندلی‌هایی که درون راهروهای هواپیما قرار دارد را بهترین جایگاه می‌دانند و خیلی‌ها صندلی‌هایی که در کنار پنجره قرار دارد را به خاطر دید زیباش یا حتی صندلی که فقط بتوان به خوبی پای خود را به روبه‌رو دراز کرد را جزو بهترین جایگاه‌ها می‌دانند.

به نظر نمی‌رسد که میان این نظرات مختلف، مسافران بتوانند تصمیم مناسبی برای تعیین بهترین صندلی بگیرند و توافقی بین آن‌ها به وجود نمی‌آید و هم‌چنان گزینه‌های متفاوتی برای انتخاب بهترین صندلی پرواز وجود دارد.

هر صندلی با هر جایگاهی مزایا و معایب خاص خودش را دارد، مثلا صندلی‌های کنار پنجره و درون راهرو‌ها هرکدام مزیت خاصی دارند. بستگی دارد شما کدام را بخواهید اینکه راحت در محیط جابه‌جا شوید یا دید خوبی نسبت به آسمان و شهر زیر پایتان داشته باشید؟

اگر مسافر دائمی پرواز باشید شاید آزمون و خطا و امتحان صندلی‌های مختلف در پرواز‌ها بتواند شما را به بهترین جواب برای انتخاب بهترین صندلی برساند، اما مطمئنا انتخاب صندلی که برای خواب، آرامش، نگهداری از کودک، نگهداری از وسایلتان و … مناسب باشد به استراتژی قوی‌تر از آزمون و خطا نیاز دارد.

اگر سفر یا پروازی پیش رو دارید ما پیشنهاداتی بر اساس معیارهای مورد نظر شما داریم.

فضای باز جلوی پا

بهترین گزینه: صندلی‌های ردیف خروج

دلیل: داشتن فضای باز و کافی برای استراحت و دراز‌کردن پا‌ها و هم‌چنین به دلیل نزدیکی به درب خروج برای مواقع اضطراری دسترسی سریع‌تری نسبت به سایرین برای خروج خواهید داشت.

شانس نجات

بهترین گزینه: براساس مطالعات فنی انجام شده، صندلی‌های نزدیک دم هواپیما بهترین جایگاه را دارند.

دلیل: در مواقع اضطراری و خطر مثل سقوط، صندلی‌های نزدیک دم هواپیما امنیت بیشتری در جهت حفظ سلامت و زندگی مسافرین دارند.

خواب بهتر

بهترین گزینه: صندلی‌های کنار پنجره در سمت چپ اواسط راهرو‌ها

دلیل: قرار‌گرفتن صندلی در سمت چپ باعث می‌شود تا راحت‌تر سر خود را تکیه دهید و هم‌چنین امکانات بیشتری برای تنظیم نور خواهید داشت. رفت‌و‌آمد هم کمتر خواهد بود.

آزادی عمل

بهترین گزینه: صندلی‌های کنار پنجره در ردیف‌های خروج

دلیل: این صندلی‌ها تکیه‌گاه دست ندارند و به همین دلیل فضای بیشتری برای جابه‌جایی و استراحت خواهید داشت.

نگهداری از کودکان

بهترین گزینه: صندلی‌های انتهای راهرو‌ها

دلیل: این صندلی‌ها فضای بیشتری برای حرکت و نشستن بر روی زمین دارند که موقعیت مناسبی را برای بازی کودکان فراهم می‌کند و، چون صندلی دیگری کنارتان نیست نیازی به نگرانی نسبت به سروصدای کودکانتان ندارید، اما اگر نوزاد همراهتان هست بهترین گزینه صندلی کنار سرویس‌های بهداشتی است تا بتوانید به خوبی به وضعیت او رسیدگی کنید.

خدمات‌دهی بهتر

بهترین گزینه: نزدیک کابین هواپیما

دلیل: مسافرانی که نزدیک کابین و در جلوی هواپیما هستند زودتر از سایرین خدمات دریافت می‌کنند.

پرواز راحت‌تر

بهترین گزینه: صندلی‌های کنار بال هواپیما

دلیل: اگر می‌خواهید پرواز آرامی داشته باشید و متوجه تکان‌های هواپیما نشوید بهتر است صندلی کنار بال‌ها را انتخاب کنید که به دلیل قرارگیری در وسط هواپیما تعادل بهتری دارند.

آرامش و سکوت

بهترین گزینه: صندلی‌های رو به جلو در راهرو‌ها

دلیل: برای متوجه نشدن صدای موتور هواپیما و داشتن آرامش صندلی‌های میانی راهرو‌ها مناسب‌تر هستند حتی صندلی‌هایی که کنار پنجره قرار دارند هم صدای نسبتا بلندی دارند و مناسب نخواهند بود.

گرم‌بودن

بهترین گزینه: تقریبا همه‌ی صندلی‌ها به جز صندلی‌های ردیف خروج

دلیل: اگر طبیعت سردی دارید بهتر است از انتخاب صندلی نزدیک خروجی‌ها پرهیز کنید چراکه هوای سردتری آنجا جریان دارد. صندلی‌های کنار پنجره هم حس سرمای بیشتری را به شما منتقل می‌کنند احتمالا بهترین انتخاب برای شما دو ردیف عقب‌تر از ردیف‌های خروج و در انتهای هواپیما خواهد بود.

نگهداری از وسایل

بهترین گزینه: صندلی‌های بزرگ انتهای هواپیما

دلیل: اکثر خطوط هواپیمایی به جز آمریکا معمولا از انتهای هواپیما به سمت جلو محل‌های انبار وسایل بالای سر مسافرین را تنظیم می‌کنند به همین دلیل افرادی که در صندلی‌های پهن انتهای هواپیما می‌نشینند فضای بیشتری برای انبار وسایل خود دارند.

خروج سریع

بهترین گزینه: صندلی‌های سمت چپ و جلوی هواپیما

دلیل: هنگام سقوط کاملا مشخص هست که جلوی هواپیما زودتر آسیب می‌بیند، اما درب اصلی خروج هواپیما نیز در همین منطقه سمت چپ واقع شده است که مسافران ابتدا از اینجا با سرعت بیشتری خارج می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظرات

سرمقاله

محمدحسین عظیمی؛

نقشه جریان سلطه برای تجزیه منطقه

در خصوص تغییرات استراتژیک و ژئوپولتیک منطقه جنوب غرب آسیا و تنش های فزاینده در این حوزه جغرافیایی گفت: آنچه اکنون در این منطقه شاهد آن هستیم، پیشتر بصورت مدون در اسناد مکتوب و آشکار ایالات متحده به چاپ رسیده است. پس از جنگ اول خلیج فارس، موسوم به عملیات توفان صحرا در سال 1992، وزیر وقت دفاع ایالات متحده، دیک چنی، پل ولفوویتز را مامور کرد تا برای دوران پساجنگ سرد، سندی راهبردی در خصوص امنیت ملی آمریکا تهیه کند. ولفوویتز به واسطه برجسته ترین کارشناسان پنتاگون طرحی موسوم به راهنمای سیاستگذاری دفاعی را تدوین کرد که در همان سال به تصویب رسید. این سندبالا دستی در کنار 4 طرح کلان دیگر با عناوین سیاست ملی انرژی آمریکا، استراتژی امنیت ملی ایالات متحده، بازسازی نیروی دفاعی و پروژه قرن جدید در دستور کار قرار گرفت. مهندس عظیمی با اشاره به راهبرد تجزیه کشورهای منطقه و ایجاد خاکریز امنیت ساز برای رژیم صهیونیستی افزود: اما نزدیک به 10 سال بعد و در سال 2001 ،  سندی تحت عنوان کتاب استراتژی امنیت ملی آمریکا در قرن 21 منتشر شد که این کتاب حاوی نکات قابل تامل و دقیقی است که نقشه راه این کشور برای حداقل 25 سال آینده و سلطه بر منطقه موسوم به خاورمیانه را توصیف می کند. در این سند راهبردی، آشکارا از تقسیم خاورمیانه به کشورهای کوچکتر سخن به میان آمده و گسل هایی که در آینده باید مورد تحریک قرار بگیرند و فعال شوند، برشمرده شده است. خیلی زود افغانستان و عراق به اشغال در آمدند تا زمینه برای حضور و تقسیم کیک بزرگ خاورمیانه فراهم شود. در یک پروسه کوتاه مدت، عراق به سه قسمت کرد نشین، سنی مذهب و شیعه نشین تقسیم شد تا نطفه تغییرات بعدی گذاشته شود. در ژوئن 2006 کاندولیزا رایس، وزیرخارجه وقت آمریکا در پایتخت رژیم صهیونیستی، تل آویو، برای اولین بار از واژه خاورمیانه جدید به جای کلیدواژه خاورمیانه بزرگ استفاده کرد. در نقشه راهی که بعدا منتشر و اجرایی شد، قرار بود موجی از آشوب، درگیری، خشونت و جنگ از مرزهای لبنان، فلسطین و علی الخصوص سوریه آغاز شود و تا عراق، ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس امتداد یابد. این بازچینش مرزها، در ظاهر بر اساس ابعاد قومی-مذهبی شکل می گرفت اما در حقیقت، سه هدف عمده دیگر پی گیری میشد. اولا- کشورهای عمدتا اسلامی در پروژه بالکانیزاسیون جنوب غرب آسیا، به ایالات های کوچک و بی خطر تبدیل می شدند. ثانیا- منابع انرژی آنها در چنبره و سیطره کمپانی های غربی و سرپرده عربی قرار می گرفتند و ثالثا- ظرفیت اقدام علیه نظام سلطه یا رژیم صهیونیستی، آشکارا تحلیل می رفت. دبیرکل جبهه حامیان انقلاب اسلامی با اشاره به بخش های از کتاب استراتژی امنیت ملی آمریکا در قرن 21 افزود: در این سند بالادستی گفته شده "در 25 سال آینده در رهبری سیاسی عراق، ایران، مصر، عربستان و سوریه، تغییرات نسلی رخ خواهد داد و چنانچه رژیم ایران و رژیم بعثی عراق ...

تازه ترین اخبار