رفتن به بالا

سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶
  • الخميس ۲۵ ربيع أول ۱۴۳۹
  • 2017 Thursday 14 December
تهران لطیف
٨(°C)
وزش باد آرام
فشار ٢۶.١۵(in)
محدوده دید ۶.٠(mi)
اشعه فرابنفش 3-Moderate
رطوبت ٢۶.١۵(in)

عجیب ترین دوچرخه های جهان که امروز در این مطلب لیستی از آنها را برای شما کاربران عزیز جمع آوری کرده ایم هر کدام به علتی به تولید انبوه نرسیده اند. شاید با مشاهده تصاویری از این دوچرخه ها شما نیز بتوانید علت را حدس بزنید. در ادامه با ما همراه شوید. عجیب ترین دوچرخه […]

عجیب ترین دوچرخه های جهان که امروز در این مطلب لیستی از آنها را برای شما کاربران عزیز جمع آوری کرده ایم هر کدام به علتی به تولید انبوه نرسیده اند. شاید با مشاهده تصاویری از این دوچرخه ها شما نیز بتوانید علت را حدس بزنید. در ادامه با ما همراه شوید.

عجیب‌ترین دوچرخه‌های جهان در 200 سال اخیر

عجیب ترین دوچرخه های جهان که تصاویر و توضیحات تعدادی از آنها را در این مطلب مشاهده خواهید کرد در روزگاری به عنوان اختراعاتی جالب و پیشرفته به شمار می رفته اند. جالب است بدانید در ۱۲ ژوئن سال ۱۸۱۷ برای نخستین بار یک مخترع آلمانی به نام کارل دریس Karl Drais دوچرخه را اختراع کرد. البته دوچرخه او پدالی نداشت و افراد باید با استفاده از پاها دوچرخه را به حرکت در می آوردند . شما می توانید تصویر این دوچرخه که هم اکنون در موزه ای در آمریکا است را در تصویر شاخص مطلب مشاهده نمایید. در نهایت به مرور زمان وسیله ای که کارل دریس اختراع کرد به شکل امروزی در آمده و اکنون یکی از بهترین وسایل نقلیه محسوب می شود.

شیلر: دوچرخه  آبی شیلر Schiller یکی از عجیب ترین دوچرخه های جهان یک دوچرخه پدال دار است که با استفاده از پدال زدن می توانید آن را در آب برانید. این دوچرخه تمامی تجهیزات یک دوچرخه ی زمینی معمولی را دارد و تنها فرقش در این است که به جای چرخ دو صفحه ی پهن و بلند مانند کرجی روی آن نصب شده است که روی آب شناور باقی می مانند. به گفته ی سازنده سرعت این دوچرخه ی آبی تا ۱۶ کیلومتر در ساعت نیز خواهد رسید.

 عجیب‌ترین دوچرخه‌های جهان در 200 سال اخیر

دوچرخه کارتنی: دوچرخه کارتنی یکی از عجیب ترین دوچرخه های جهان در واقع ساختار کاملاً طبیعی دارد اما نکته ی جالب در مورد آن این است که تمامی آن از مقوای بازیافت شده ساخته شده و کمپانی سازنده ی ان که Cardboard Technologies نام دارد امیدوار است که بتواند آن را در سال کنونی برای کودکان روانه ی بازار کند و بعدها نیز نسخه ی کامل پدال دار را برای بزرگسالان تولید نماید.

 عجیب‌ترین دوچرخه‌های جهان در 200 سال اخیر

اسب آهنی جدید: این سه چرخه که از عجیب ترین دوچرخه های جهان است توسط مخترعی به نام چارلز اولدریو Charles Oldreive و در سال ۱۸۸۲به ثبت رسیده است. این سه چرخه طوری طراحی شده که فرد در داخل آن قرار می گیرد. این سه چرخه اسب آهنی جدید the New Iron Horse نامیده می شد اما نتوانست جایگزینی برای موتورهای بخار باشد.

 عجیب‌ترین دوچرخه‌های جهان در 200 سال اخیر

هاوربایک: هاوربایک hoverbike مفهومی بود که برای اولین بار در مجموعه فیلم های «جنگ ستارگان» به آن پرداخته شده بود. هاوربایکی که در این تصویر می بینید توسط یک مخترع به نام کالین فورز در خانه ساخته شده است که دو پروانه ی قدرتمند آن را از زمین بلند کرده و مانند چرخ های آن عمل می کنند. این اختراع بدون شک راه زیادی در پیش دارد و جزو اختراعات مورد استفاده در آینده به شمار خواهد آمد.

 عجیب‌ترین دوچرخه‌های جهان در 200 سال اخیر

دوچرخه طرح شناور: این طراحی آینده نگرانه از شرکت Dezien که طرح شناور نام گرفته است در واقع یک دوچرخه است که دارای یک ژنراتور و باتری بوده و با پدال زدن دوچرخه سوار انرژی الکتریسیته تولید می کند و این انرژی در باتری ذخیره خواهد شد. طراحان این دوچرخه قرار است یک نمایشگر ال ای دی و یک مودم وای فای نیز روی این دوچرخه ی جالب نصب کنند.

 عجیب‌ترین دوچرخه‌های جهان در 200 سال اخیر

دوچرخه های کوچک: تمایل به ساخت دوچرخه های کوچک و فشرده تنها از علایق و ضرورت های دوران مدرن نیست. این دوچرخه که در دهه ی ۱۹۲۰ میلادی ساخته شده است دارای ساختاری فشرده و یک زنجیر و پدال بوده و روی دو چرخ بسیار کوچک حرکت می کند. به نظر می رسد که نشستن روی این دوچرخه و راندن آن با توجه به نزدیکی بیش از حد زین و دستگیره کار ناخوشایندی بوده باشد.

 عجیب‌ترین دوچرخه‌های جهان در 200 سال اخیر

استوپیدتالر: استوپیدتالر Stoopidtaller یکی از عجیب ترین دوچرخه های جهان دوچرخه ای است که توسط یک مخترع به نام ریچی تریمبل (Richie Trimble) که ۶ متر طول دارد و اسمش یه عنوان بلندترین دوچرخه در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده است.

 عجیب‌ترین دوچرخه‌های جهان در 200 سال اخیر

فلیزبایک: دوچرخه ی مفهومی فلیزبایک Fliz bike تمامی ویژگی های اولین دوچرخه ی ساخته شده به دست کارل بریس از جمله داشتن دو چرخ، حرکت به وسیله ی قدرت پا و نداشتن پدال را دارد. در واقع دوچرخه سوار به جای نشستن روی زین دوچرخه از بدنه ی محکم و بلند آن آویزان می شود و حرکت دوچرخه به سمت جلو از ترکیب دویدن، راه رفتن و گیر دادن پاها به زمین انجام می گیرد.

 عجیب‌ترین دوچرخه‌های جهان در 200 سال اخیر

سه نسل از دوچرخه ها: سیر تکامل دوچرخه ها در این عکس که در سال ۱۹۱۹ گرفته شده و سه نسل از دوچرخه ها را نشان می دهد به تصویر کشیده شده است. دوچرخه ای که چرخ بزرگی دارد در واقع قدیمی ترین دوچرخه موجود در این عکس شناخته می شود. در حالی که دوچرخه ی وسطی شباهت بسیاری به دوچرخه های معمولی امروزی دارد، دوچرخه ی با چرخ های کوچک کنار آن جدیدترین طراحی دوچرخه ی آن سال ها به شمار می آمد.

 عجیب‌ترین دوچرخه‌های جهان در 200 سال اخیر

دوچرخه سواری وارونه: دیاوولو (Diavolo) یک بدلکار بود که در اوایل قرن نوزدهم در یک حلقه ی با عرض مناسب دوچرخه سواری می کرد و در بسیاری از مواقع در شرایطی کاملا وارونه قرار می گرفت. چنین بدلکاری با سرعت بالا مردم را هیجان زده و مبهوت خود می کرد. این عکس در سال ۱۹۰۵ گرفته شده و دیاوولو را نشان می دهد که در حال بدلکاری است و مردم زیادی به تماشای او ایستاده اند.

 عجیب‌ترین دوچرخه‌های جهان در 200 سال اخیر

ترکیب دوچرخه و موتورسیکلت: این عکس که متعلق به سال ۱۹۱۷ یا ۱۹۱۸ است زنی را در حال راندن یک دوچرخه ی موتوردار نشان می دهد که در واقع ترکیبی از دوچرخه و موتورسیکلت است.

 عجیب‌ترین دوچرخه‌های جهان در 200 سال اخیر

دوچرخه کوهستان: این عکس در سال ۱۸۸۴ گرفته شده و یک بدلکار را نشان می دهد که از یک دوچرخه ی با چرخ بسیار بزرگ برای پایین آمدن از پله های ورودی یک ساختمان استفاده می کند. توجه داشته باشید که در آن دوران هنوز دوچرخه های کوهستان ساخته نشده بودند.

 عجیب‌ترین دوچرخه‌های جهان در 200 سال اخیر

برانکارد روی دو دوچرخه: این عکس که از ترکیب دو عکس در حدود سال ۱۹۰۵ بدست آمده است پزشکان روسی را نشان می دهد که در طول جنگ بین ژاپن و روسیه از برانکاردهای سوار شده روی دوچرخه برای انتقال مجروحان استفاده می کنند. در تصویر می توانید ببینید که برانکارد روی دو دوچرخه نصب می شود.

 عجیب‌ترین دوچرخه‌های جهان در 200 سال اخیر

دوچرخه چهار نفره: امروزه دوچرخه هایی را می بینیم که به طور همزمان توسط دو نفر رانده می شوند اما دوچرخه ی چهارنفره برای اولین بار در سال ۱۹۸۹ ساخته شد. این چهار دوچرخه سوار به نظر می رسد که برای شروع یک مسابقه خود را در حالت آیرودینامیک مناسبی قرار داده و آماده پدال زدن هستند.

 عجیب‌ترین دوچرخه‌های جهان در 200 سال اخیر

دوچرخه پیروزی: دوچرخه پیروزی Victory bicycle یک دوچرخه ی بسیار معمولی بنظر می رسد اما این دوچرخه در سال ۱۹۴۲ و در بحبوحه ی جنگ جهانی دوم ساخته شده است. در آن دوران مواد خامی مانند فلزات و پلاستیک اکثراً برای به کار رفتن در ساخت جنگ افزار به کار گرفته می شد و ساخت این دوچرخه در دورانی که همه چیز جیره بندی شده بود در نوع خود جالب است.

عجیب‌ترین دوچرخه‌های جهان در 200 سال اخیر

 

اخبار مرتبط

نظرات

سرمقاله

احسان محمدی؛

ژست پرطرفدار این روزها؛ روحانی رای من رو پس بده!

این روزها موجی شکل گرفته که برخی از چهره ها با انتشار عکس هایی نادم و سرخورده می گویند که از رای به «روحانی» در انتخابات ریاست جمهوری پشیمان هستند. به دلایل متعدد از این اتفاق خوشحال هستم. 1-  در جریان کارزار انتخابات از حسن روحانی دفاع کردم. تنها دستاورد شخصی ام یک شیرکاکائو و کیک یزدی بود. به همراه تعدادی از فعالان رسانه ای به یک همایش دعوت شدم و بعد از چند دقیقه که احساس کردم به آن فضا تعلق ندارم و به روحانی در طمع و آرزوی پُست و صندلی و موقعیت فردی رای نداده ام، بدون اینکه موز بردارم! بیرون آمدم. این را خط اول نوشتم چون می دانم کسانی خیز برداشته اند که بگویند آره آقا! به شما رسیدن که این حرفا رو می زنید! شما نگید کی بگه! 2- هیچوقت اعتقاد نداشتم که روحانی سوپرمن است و اگر رئیس جمهور شود مهربانی دست زیبایی را خواهد گرفت و کلا" کشور گلستان می شود! در همان روزهای پرشور و رقابت تنگاتنگ بارها نوشتم: «چشم معجزه از او ندارم و احساس نمی کنم که با یک رای به او از این پس دست هایم را توی جیبم فرو می برم و طلبکار می ایستم تا او همه مشکلات کشور را حل کند». هیچکس به تنهایی قادر به حل مشکلات این کشور نیست. چون برای ایجاد مشکلات گروه ها، چهره ها و افراد مختلفی زحمت می کشند! 3- سیاست علم بازی با کارت های «موجود» است نه «مطلوب». ما در ظرف «زمان» تصمیم گرفتیم به حسن روحانی رای بدهیم و به باورمان از میان گزینه های موجود در آن رقابت سیاستمدار عملگراتری بود. دستکم برای تصمیم خودمان احترام قائل شویم و اینقدر زود عرق مان سرد نشود و توبه نامه منتشر نکنیم! 4 - وفاداری همیشه از غر زدن و ناامیدشدن کار دشوارتری است. کار دشوار را انجام بدهیم و فراموش نکنیم به عنوان یک شهروند فقط "رای دادن" کافی نیست. خود ما از روز پیروزی روحانی تا چه اندازه شهروند بهتری بوده ایم؟ قانون را رعایت کرده ایم؟ مالیات مان را درست پرداخت کرده ایم؟ بهتر رانندگی کرده ایم؟ ... چرا وقتی خودمان بهتر نمی شویم انتظار داریم بقیه درست رفتار کنند و به همه قول هایشان وفادار بمانند؟ 5-  من هم به عملکرد روحانی نقدهای جدی دارم. بارها هم نوشته ام که ادامه این روند نه فقط خسارت به او و دولتش که به تلاطم انداختن حاکمیت است. او با علم به دشواری ها پا به این عرصه گذاشت و دستکم انتظار می رود وقتی نمی تواند کاری انجام بدهد دلایل «نمی توانند» یا نام آنها که «نمی گذارند» را روشن و صریح به مردمی که به او اعتماد کردند بگوید. 6 - ما مردمی به شدت مستعد «ناامید» شدن هستیم. به جای تلاش برای یافتن نشانه های «امید» تشنه بازنشر خبرهای بد هستیم. انگار از بد کردن حال هم انرژی می گیریم. انگار وقتی زهری توی وجودمان است باید مثل ویروس سرماخوردگی به کس دیگری منتقلش کنیم شاید حالمان بهتر ...

تازه ترین اخبار