رفتن به بالا

سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۱ مهر ۱۳۹۷
  • الأحد ۱۲ محرم ۱۴۴۰
  • 2018 Sunday 23 September
تهران Mostly Cloudy
٢۶(°C)
وزش باد ٧(mph)
فشار ٢۶.٠٨(in)
محدوده دید ۶.٠(mi)
اشعه فرابنفش 3-Moderate
رطوبت ٢۶.٠٨(in)

با اینکه مدت زیادی از زمان حضور سدان پرچمدار شرکت رنو نمی‌گذرد اما این خودروی فرانسوی به خوبی از پس رقبای کره‌ای و ژاپنی برآمده و توانسته در سبد خریداران ایرانی سهم بسیار خوبی را به خود اختصاص دهد

با اینکه مدت زیادی از زمان حضور سدان پرچمدار شرکت رنو نمی‌گذرد اما این خودروی فرانسوی به خوبی از پس رقبای کره‌ای و ژاپنی برآمده و توانسته در سبد خریداران ایرانی سهم بسیار خوبی را به خود اختصاص دهد به طوری که هم‌اینک به انتخاب اول خریداران در این کلاس تبدیل شده است. در طول هفت ماهه اخیر هم این خودرو با اینکه اندکی افزایش قیمت داشته اما توانسته روند رشد موفق خود را حفظ کند و جایگزین اتومبیل‌های مشهور ژاپنی و کره‌ای شود.

این در حالی است که موفقیت تلیسمان مختص بازار ایران نبوده و سدان متوسط شرکت رنو موفق شده از ابتدای تولید تا هم‌اینک در کمتر از دو سال چیزی بالغ بر ۱۰۰ هزار دستگاه فروش را تنها در بازار اروپا به ثبت رساند. آماری که به‌رغم حضور‌ انبوهی از محصولات موفق از فولکس‌واگن پاسات تا کیا اوپتیما و هیوندای سوناتا به دست آمده و خبر از سطح بالای رضایتمندی مخاطبان این خودرو می‌دهد. این خودرو که بنا بر گزارش گمرک ایران در بین پنج خودروی اول به لحاظ میزان واردات به کشور قرار داشته دارای ویژگی‌های فنی و تجهیزات‌ بسیار جالبی بوده و به گواه اغلب بررسی‌های داخلی و خارجی، خوش‌قیافه‌ترین اتومبیل این کلاس فشرده است.

تلیسمان روی پلتفرم جدید سی‌ام‌اف رنو بنا شده و با طول ۴.۸۵ متر، از فاصله بین دو محور بزرگی به میزان ۲.۸۱ متر سود می‌برد و بر بسیاری از خودروهای هم‌رده مثل تویوتا کمری، هیوندای سوناتا، کیا اوپتیما و هوندا آکورد برتری دارد . این خودرو که هم‌اکنون در نمونه پایه و فول با اختلاف قیمت‌ ۲۰ میلیونی خرید و فروش می‌شود، توانسته به لطف ویژگی‌های فنی و ظاهری خوب و البته لیست کاملی از تجهیزات، جای تویوتا کمری را در بازار بگیرد. خریدارانی که تجربه سواری با تلیسمان را داشته‌اند عمدتا روی دو ویژگی عمده این سدان نیمه‌لوکس اروپایی دست می‌گذارند و نخست به هندلینگ عالی و سپس به کیفیت بالای کابین و تجهیزات خودرو اشاره می‌کنند. کارشناسان بازار خودرو نیز دلیل موفقیت تلیسمان را به ظاهر جذاب و طراحی اسپورت این خودرو ربط می‌دهند و تلیسمان را بسته‌ای کامل می‌دانند که ویژگی‌های یک سدان راحت و بزرگ را با خصائص یک کوپه اسپورت شهری با هم دارد.

 تالیسمان 2018

ایمنی بالا با پنج ستاره کامل از موسسه یورو انکپ (euro nacp)،شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر زیر ۷.۲ ثانیه، موتور توربوی قدرتمند و ۱۹۰ اسبی، جعبه‌ دنده هفت سرعته پیشرفته و دو کلاچه از نوع دی‌سی‌تی (DCT)، سانروف بزرگ و صندلی‌های چرمی تنها بخشی از ویژگی‌هایی است که رنو در تلیسمان گرد آورده است. ‌یک امتیاز ویژه کابین تلیسمان این است که در جای‌جای اتاق فضاهای متعددی برای قرار دادن اشیای اضافی تعبیه‌ شده به‌ گونه‌ای که می‌توان در جیب درون درها بطری‌های نسبتاً بزرگی را قرار داد. از جاداری و کاربردی بودن که بگذریم به بحث امکانات و تجهیزات می‌رسیم. صندلی‌های الکتریکی ۱۰ وضعیته علاوه بر نرمی و راحتی، همراه با ماساژور و مجهز به سیستم گرمایش داخلی و حافظه هستند و در مجموع لذت سواری را دو چندان می‌کنند. استفاده از سیستم صوتی مارک معتبر بوس هم دیگر‌ ویژگی جذاب تالیتلیسمان مان است. این سیستم صوتی مشهور و بسیار با کیفیت که عمدتا در محصولات گران‌قیمت برندهای لوکس دیده می‌شد، در نسل جدید سدان نیمه‌لوکس تلیسمان وجود دارد و با کمک ۱۳ بلندگوی حرفه‌ای و امکان پخش فرمت‌های مختلف موسیقی در اتاقی بی‌صدا به شما این امکان را می‌دهد تا هنگام گوش دادن به موسیقی دلخواه‌تان، حضور در یک کنسرت موسیقی واقعی را تجربه کنید. بررسی سه ویژگی عمده تلیسمان که عامل اصلی موفقیت این خودرو بوده می‌تواند جالب توجه باشد.

 تالیسمان 2018

تلیسمان حاصل تلاش بیش از ۴۵ طراح مختلف بوده و بر مبنای ایده اولیه الکسیس مارتو طراح برجسته برند رنو ساخته شده است. زبان طراحی این شرکت فرانسوی که یادآور شکوه، جسارت و ظرافت است با کمک چند عنصر اساسی شکل گرفته و به عمده محصولات این برند از کولئوس و تا اسپیس و مگان سرایت کرده است. چراغ‌هایی کشیده با دی‌لایت‌های C شکل که با خطوطی منظم و دقیق و نرم جلو پنجره کرومی خودرو را به انتهای بدنه که دو چراغ باریک و جذاب را در خود دارد، وصل می‌کنند و فرمی اصیل، جذاب و لوکس را به خریداران تلیسمان هدیه می‌کند.

 تالیسمان 2018

سرایت نگاه جسورانه الکسیس مارتو به فضای داخلی تلیسمان باعث می‌شود تا به معنای دقیق کلمه، سرنشینان تلیسمان مقهور جادوی این سدان فرانسوی شده و در کمال راحتی از سفر با این خودرو لذت ببرند. طراحی اتاق همانند فضای بیرونی فاقد عناصر هیجان‌انگیز بیهوده و زودگذر است و فرم اصیلی دارد که شما را می‌گیرد. در عین حال نگاه آینده‌نگرانه رنو که هنوز هم به‌رغم گذشت دو سال از تولید در هیچ یک از رقبای تلیسمان دیده نمی‌شود باعث شده تا این سدان متوسط شهری بدعت‌گذار شیوه جدیدی از ارتباط راننده با خودرو باشد مخصوصا که سیستم آر-لینک ۲ و صفحه بزرگ لمسی کنسول وسط در اوج هماهنگی همه امور خودرو را تحت سلطه سرنشینان و راننده قرار می‌دهد. در عین حال به مدد سیسم صوتی حرفه‌ای و نیز نورپردازی جادویی اتاق، هیچ‌گاه سرنشین تلیسمان احساس خستگی و ملال نخواهد کرد.

موتور خودروی فرانسوی تلیسمان با نام تی‌سی‌ای ۱.۶ توربو یکی از بهترین موتورهای ساخته شده توسط گروه خودروسازی رنو نیسان آلیانس است که ضمن داشتن قدرت بالا، کارایی فوق‌العاده‌ای داشته و راننده تلیسمان را قادر می‌سازد به راحتی بر تمامی خودروهای این کلاس در بازار ایران از آکورد ساخته هوندا تا کیا اوپتیما، تویوتا کمری و پژو ۵۰۸ غلبه کند. این پیشرانه که در یک دور موتور گسترده بیش از ۲۶۰ نیوتن‌متر را در اختیار راننده قرار می‌دهد علاوه بر ارائه یک شتاب حیرت‌انگیز، کششی باور نکردنی را در مانورهای سطح بالا از خود بروز داده و جالب اینکه به‌رغم حجم بالای تولید نیرو، دوامی بالا و استهلاکی اندک دارد. حال اگر این مورد را بگذارید کنار با مصرف سوخت پایین تلیسمان ، قطعا مجاب می‌شوید که این خودرو را بخرید.

 تالیسمان 2018

اخبار مرتبط

نظرات

سرمقاله

حسین شریعتمداری؛

از سایه خود هم بترسید!

حسین شریعتمداری، مدیر مسؤول  روزنامه کیهان در یادداشتی با عنوان از سایه خود هم بترسید! در واکنش به حادثه تروریستی اهواز که منجر به شهادت و زخمی شدن شماری از هم وطنان ما شد  نوشت :  « عبدالخالق عبدالله» مشاور سیاسی ولیعهد امارات در واکنش به حمله تروریستی دیروز اهواز نوشته است «حمله به یک هدف نظامی، اقدام تروریستی نیست و انتقال نبرد به داخل ایران یک تصمیم علنی است و در آینده افزایش خواهد یافت»! به مصداق ضرب‌المثل معروف «پشه خودش چیست که فشار خونش باشد» باید توجه داشت که اساساً امارات فقط در قد و قواره یک تجارتخانه قابل ارزیابی است و از این روی اظهار‌نظر مشاور سیاسی ولیعهد این تجارتخانه در مقایسه با جایگاه فکسنی او کمترین ارزشی ندارد اما، این اظهار‌نظر را می‌توان و باید به عنوان  «نشتی یک بشکه» تلقی کرد. با این توضیح که اگرچه برای پی بردن به آنچه درون یک بشکه ریخته‌اند، باید سرپوش آن را برداشته و «در بشکه» را گشود، ولی چنانچه در بدنه بشکه سوراخی ایجاد شده و محتوای درون آن از این سوراخ به بیرون نشت کرده باشد، از این نشتی می‌توان به محتویات درون بشکه پی برد! اظهارات عبدالخالق عبدالله از این زاویه قابل ارزیابی است و از آنجا که امارات پادوی چشم و گوش بسته و نوکر بی‌اختیار آمریکا و رژیم صهیونیستی است و بدون اجازه آنها جرأت کمترین اظهار‌نظری را ندارد، می‌توان و باید اظهارات او را برخاسته و برگرفته از خواست آمریکا و رژیم صهیونیستی تلقی کرد. اظهارنظری که ارائه آن را برای در امان ماندن از پی‌آمدهای آن به یک پادوی دست‌چندم خود سپرده‌اند! گروهک تروریستی الاحوازیه! سال‌هاست که در کپنهاک و در لندن دفتر و دستک دارد و آشکارا از سوی این دو دولت و برخی دیگر از کشورهای اروپایی حمایت می‌شود. همین دیروز یعقوب شوشتری یکی از یهودیان بهایی شده به عنوان سخنگوی این گروهک تروریستی، بیانیه گروهک را در‌باره حمله تروریستی اهواز قرائت کرد! وی پیش از این چند سفر آشکار به تل‌آویو و ریاض داشته است که تصاویر این سفرها و ملاقات‌هایش با ماموران امنیتی عربستان و رژیم صهیونیستی روی سایت این گروهک قابل مشاهده است. مایک پمپئو وزیرخارجه آمریکا و جان بولتون مشاور امنیتی ترامپ پیش از این بارها از واژه «تابستان داغ ایران» خبر داده و اعلام کرده بودند که ایران در تابستان امسال شاهد شورش‌های خیابانی منجر به فروپاشی خواهد بود! و دیروز که آخرین روز تابستان امسال بود، رجزهای آنان به دیوار خورده و از شورش‌های پیش‌بینی شده آنها نه فقط خبری نبود بلکه جمهوری اسلامی ایران کماکان با اقتدار مثال‌زدنی در مقابل توطئه‌های ریز و درشت دشمنان تابلو‌دار و بی‌تابلوی خود ایستاده بود. از این روی برای خالی نبودن عریضه باید دست به کاری می‌زدند، حتی اگر این اقدام در حد‌و‌اندازه یک حمله کور به نظامیان درحال رژه باشد که می‌دانند به روال جاری در تمام رژه‌ها، سلاح خالی از گلوله در دست دارند. و یا به رگبار بستن زن و کودکانی که به تماشای رژه آمده‌اند. ...

تازه ترین اخبار