رفتن به بالا

سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷
  • الأحد ۷ ربيع ثاني ۱۴۴۰
  • 2018 Sunday 16 December
تهران لطیف
۵(°C)
وزش باد آرام
فشار ٢۶.٢٨(in)
محدوده دید ۴.٠(mi)
اشعه فرابنفش 0-Low
رطوبت ٢۶.٢٨(in)

با اینکه مدت زیادی از زمان حضور سدان پرچمدار شرکت رنو نمی‌گذرد اما این خودروی فرانسوی به خوبی از پس رقبای کره‌ای و ژاپنی برآمده و توانسته در سبد خریداران ایرانی سهم بسیار خوبی را به خود اختصاص دهد

با اینکه مدت زیادی از زمان حضور سدان پرچمدار شرکت رنو نمی‌گذرد اما این خودروی فرانسوی به خوبی از پس رقبای کره‌ای و ژاپنی برآمده و توانسته در سبد خریداران ایرانی سهم بسیار خوبی را به خود اختصاص دهد به طوری که هم‌اینک به انتخاب اول خریداران در این کلاس تبدیل شده است. در طول هفت ماهه اخیر هم این خودرو با اینکه اندکی افزایش قیمت داشته اما توانسته روند رشد موفق خود را حفظ کند و جایگزین اتومبیل‌های مشهور ژاپنی و کره‌ای شود.

این در حالی است که موفقیت تلیسمان مختص بازار ایران نبوده و سدان متوسط شرکت رنو موفق شده از ابتدای تولید تا هم‌اینک در کمتر از دو سال چیزی بالغ بر ۱۰۰ هزار دستگاه فروش را تنها در بازار اروپا به ثبت رساند. آماری که به‌رغم حضور‌ انبوهی از محصولات موفق از فولکس‌واگن پاسات تا کیا اوپتیما و هیوندای سوناتا به دست آمده و خبر از سطح بالای رضایتمندی مخاطبان این خودرو می‌دهد. این خودرو که بنا بر گزارش گمرک ایران در بین پنج خودروی اول به لحاظ میزان واردات به کشور قرار داشته دارای ویژگی‌های فنی و تجهیزات‌ بسیار جالبی بوده و به گواه اغلب بررسی‌های داخلی و خارجی، خوش‌قیافه‌ترین اتومبیل این کلاس فشرده است.

تلیسمان روی پلتفرم جدید سی‌ام‌اف رنو بنا شده و با طول ۴.۸۵ متر، از فاصله بین دو محور بزرگی به میزان ۲.۸۱ متر سود می‌برد و بر بسیاری از خودروهای هم‌رده مثل تویوتا کمری، هیوندای سوناتا، کیا اوپتیما و هوندا آکورد برتری دارد . این خودرو که هم‌اکنون در نمونه پایه و فول با اختلاف قیمت‌ ۲۰ میلیونی خرید و فروش می‌شود، توانسته به لطف ویژگی‌های فنی و ظاهری خوب و البته لیست کاملی از تجهیزات، جای تویوتا کمری را در بازار بگیرد. خریدارانی که تجربه سواری با تلیسمان را داشته‌اند عمدتا روی دو ویژگی عمده این سدان نیمه‌لوکس اروپایی دست می‌گذارند و نخست به هندلینگ عالی و سپس به کیفیت بالای کابین و تجهیزات خودرو اشاره می‌کنند. کارشناسان بازار خودرو نیز دلیل موفقیت تلیسمان را به ظاهر جذاب و طراحی اسپورت این خودرو ربط می‌دهند و تلیسمان را بسته‌ای کامل می‌دانند که ویژگی‌های یک سدان راحت و بزرگ را با خصائص یک کوپه اسپورت شهری با هم دارد.

 تالیسمان 2018

ایمنی بالا با پنج ستاره کامل از موسسه یورو انکپ (euro nacp)،شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر زیر ۷.۲ ثانیه، موتور توربوی قدرتمند و ۱۹۰ اسبی، جعبه‌ دنده هفت سرعته پیشرفته و دو کلاچه از نوع دی‌سی‌تی (DCT)، سانروف بزرگ و صندلی‌های چرمی تنها بخشی از ویژگی‌هایی است که رنو در تلیسمان گرد آورده است. ‌یک امتیاز ویژه کابین تلیسمان این است که در جای‌جای اتاق فضاهای متعددی برای قرار دادن اشیای اضافی تعبیه‌ شده به‌ گونه‌ای که می‌توان در جیب درون درها بطری‌های نسبتاً بزرگی را قرار داد. از جاداری و کاربردی بودن که بگذریم به بحث امکانات و تجهیزات می‌رسیم. صندلی‌های الکتریکی ۱۰ وضعیته علاوه بر نرمی و راحتی، همراه با ماساژور و مجهز به سیستم گرمایش داخلی و حافظه هستند و در مجموع لذت سواری را دو چندان می‌کنند. استفاده از سیستم صوتی مارک معتبر بوس هم دیگر‌ ویژگی جذاب تالیتلیسمان مان است. این سیستم صوتی مشهور و بسیار با کیفیت که عمدتا در محصولات گران‌قیمت برندهای لوکس دیده می‌شد، در نسل جدید سدان نیمه‌لوکس تلیسمان وجود دارد و با کمک ۱۳ بلندگوی حرفه‌ای و امکان پخش فرمت‌های مختلف موسیقی در اتاقی بی‌صدا به شما این امکان را می‌دهد تا هنگام گوش دادن به موسیقی دلخواه‌تان، حضور در یک کنسرت موسیقی واقعی را تجربه کنید. بررسی سه ویژگی عمده تلیسمان که عامل اصلی موفقیت این خودرو بوده می‌تواند جالب توجه باشد.

 تالیسمان 2018

تلیسمان حاصل تلاش بیش از ۴۵ طراح مختلف بوده و بر مبنای ایده اولیه الکسیس مارتو طراح برجسته برند رنو ساخته شده است. زبان طراحی این شرکت فرانسوی که یادآور شکوه، جسارت و ظرافت است با کمک چند عنصر اساسی شکل گرفته و به عمده محصولات این برند از کولئوس و تا اسپیس و مگان سرایت کرده است. چراغ‌هایی کشیده با دی‌لایت‌های C شکل که با خطوطی منظم و دقیق و نرم جلو پنجره کرومی خودرو را به انتهای بدنه که دو چراغ باریک و جذاب را در خود دارد، وصل می‌کنند و فرمی اصیل، جذاب و لوکس را به خریداران تلیسمان هدیه می‌کند.

 تالیسمان 2018

سرایت نگاه جسورانه الکسیس مارتو به فضای داخلی تلیسمان باعث می‌شود تا به معنای دقیق کلمه، سرنشینان تلیسمان مقهور جادوی این سدان فرانسوی شده و در کمال راحتی از سفر با این خودرو لذت ببرند. طراحی اتاق همانند فضای بیرونی فاقد عناصر هیجان‌انگیز بیهوده و زودگذر است و فرم اصیلی دارد که شما را می‌گیرد. در عین حال نگاه آینده‌نگرانه رنو که هنوز هم به‌رغم گذشت دو سال از تولید در هیچ یک از رقبای تلیسمان دیده نمی‌شود باعث شده تا این سدان متوسط شهری بدعت‌گذار شیوه جدیدی از ارتباط راننده با خودرو باشد مخصوصا که سیستم آر-لینک ۲ و صفحه بزرگ لمسی کنسول وسط در اوج هماهنگی همه امور خودرو را تحت سلطه سرنشینان و راننده قرار می‌دهد. در عین حال به مدد سیسم صوتی حرفه‌ای و نیز نورپردازی جادویی اتاق، هیچ‌گاه سرنشین تلیسمان احساس خستگی و ملال نخواهد کرد.

موتور خودروی فرانسوی تلیسمان با نام تی‌سی‌ای ۱.۶ توربو یکی از بهترین موتورهای ساخته شده توسط گروه خودروسازی رنو نیسان آلیانس است که ضمن داشتن قدرت بالا، کارایی فوق‌العاده‌ای داشته و راننده تلیسمان را قادر می‌سازد به راحتی بر تمامی خودروهای این کلاس در بازار ایران از آکورد ساخته هوندا تا کیا اوپتیما، تویوتا کمری و پژو ۵۰۸ غلبه کند. این پیشرانه که در یک دور موتور گسترده بیش از ۲۶۰ نیوتن‌متر را در اختیار راننده قرار می‌دهد علاوه بر ارائه یک شتاب حیرت‌انگیز، کششی باور نکردنی را در مانورهای سطح بالا از خود بروز داده و جالب اینکه به‌رغم حجم بالای تولید نیرو، دوامی بالا و استهلاکی اندک دارد. حال اگر این مورد را بگذارید کنار با مصرف سوخت پایین تلیسمان ، قطعا مجاب می‌شوید که این خودرو را بخرید.

 تالیسمان 2018

اخبار مرتبط

نظرات

سرمقاله

تکرار بازی برجام با FATF؛

ملاک همچنان «جیب مردم» است؟

حسن روحانی-۱۹ آذر ۹۷- در نشست با وزیر و مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی گفت: «اینکه برجام باشد یا نباشد باید برای مردم ترجمه شود که بودن آن چه قدر سود دارد و نبودنش چقدر می‌تواند ضرر داشته باشد». به گزارش حامی خبر؛ رئیس جمهور در ادامه با تأکید بر اینکه بدون همکاری با بانک‌های خارجی هزینه‌ها ۲۰ درصد گران‌تر و با وجود همکاری هزینه‌ها کاهش می‌یابد، تصریح کرد: «اگر FATF، باشد هزینه‌ها ۲۰ درصد ارزان‌تر است و بدون آن گران‌تر خواهد بود و کسی که علیه این مسأله شعار می‌دهد، باید هزینه‌اش را هم بپردازد. پذیرفتنی نیست که یک نفر در ارگان و نهادی شعار دهد و آثار این شعار برای مردم ترجمه نشود». آقای روحانی گفته است که «اینکه برجام باشد یا نباشد باید برای مردم ترجمه شود که بودن آن چه قدر سود دارد و نبودنش چقدر می‌تواند ضرر داشته باشد». جناب رئیس جمهور باید توجه داشته باشد که مردم نیازی به ترجمه شدن مسئله برجام ندارند. خود ایشان قبلاً در این زمینه راهکار داده است و تاکید داشته که «ملاک، جیب مردم است». بدون برجام دلار حدود ۳۰۰۰ تومان بود و با برجام دلار تا آستانه ۱۸۰۰۰ تومان نیز افزایش پیدا کرد و اکنون نیز در کانال ۱۰ و ۱۱ هزارتومان قرار دارد. این در حالی است که مردم در اثر تبلیغات و عملیات روانی ستاد برجام اینگونه تصور می‌کردند که قیمت هر دلار در پسابرجام ۱۰۰۰ تومان خواهد شد. بدون برجام سکه حدود یک میلیون تومان بود اما در پسابرجام قیمت سکه تا آستانه ۵ میلیون تومان نیز افزایش یافت و اکنون قیمت سکه حدود ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است. بدون برجام پراید حدود ۲۰ میلیون تومان بود ولی با برجام به حدود ۴۰ میلیون تومان رسید. قیمت خودرو در پسابرجام به طرز سرسام آوری افزایش یافت. در مهرماه سال ۹۲ -۲ ماه پس از آغاز به کار دولت روحانی-متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان در تهران، سه میلیون و ۷۶۴ هزار تومان بوده اما در مهر ۹۷ متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی به هشت‌میلیون و ۶۳۳ هزار تومان افزایش یافت. به عبارت دیگر در بازه زمانی مهرماه ۹۲ تا مهرماه ۹۷ قیمت متوسط یک مترمربع آپارتمان در تهران حدود ۱۳۰ درصد افزایش یافت. در فاصله زمانی سال ۹۶ تا ۹۷ و دقیقاً زمانیکه مسئولان دولتی مدعی بودند که زمان رسیدن میوه‌های برجام است، نرخ اجاره بها برای یک واحد مسکونی ۵۰ متری از ۴۰۰ هزار به ۷۰۰ هزار تومان و با افزایش ۱۰ میلیونی ودیعه مواجه شد. بدهی خارجی ایران در ابتدای دی ۱۳۹۴ یعنی قبل از اجرای برجام، ۵ میلیارد و ۶۷۵ میلیون دلار بود. بر اساس آخرین آمارهای بانک مرکزی، بدهی خارجی ایران در پایان سال ۱۳۹۶ به ۱۰ میلیارد و ۹۱۰ میلیون دلار افزایش یافته است. یعنی مدت ۲ سال و سه ماه از اجرای برجام، ایران از لحاظ بدهی خارجی، ۹۲ درصد مقروض‌تر شده است. (افزایش حدوداً ۲ برابری بدهی خارجی کشور.) در پسابرجام واردات به طرز نگران کننده‌ای افزایش یافت. در سال ۱۳۹۶ میزان واردات (واردات گمرکی + غیرگمرکی + واردات خدمات) به  ۹۳.۸ میلیارد دلار رسید که نسبت ...

تازه ترین اخبار