رفتن به بالا

سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۷
  • الخميس ۳ شعبان ۱۴۳۹
  • 2018 Thursday 19 April
تهران لطیف
١۵(°C)
وزش باد ۵(mph)
فشار ٢۵.٩٧(in)
محدوده دید ۶.٠(mi)
اشعه فرابنفش 0-Low
رطوبت ٢۵.٩٧(in)

با اینکه مدت زیادی از زمان حضور سدان پرچمدار شرکت رنو نمی‌گذرد اما این خودروی فرانسوی به خوبی از پس رقبای کره‌ای و ژاپنی برآمده و توانسته در سبد خریداران ایرانی سهم بسیار خوبی را به خود اختصاص دهد

با اینکه مدت زیادی از زمان حضور سدان پرچمدار شرکت رنو نمی‌گذرد اما این خودروی فرانسوی به خوبی از پس رقبای کره‌ای و ژاپنی برآمده و توانسته در سبد خریداران ایرانی سهم بسیار خوبی را به خود اختصاص دهد به طوری که هم‌اینک به انتخاب اول خریداران در این کلاس تبدیل شده است. در طول هفت ماهه اخیر هم این خودرو با اینکه اندکی افزایش قیمت داشته اما توانسته روند رشد موفق خود را حفظ کند و جایگزین اتومبیل‌های مشهور ژاپنی و کره‌ای شود.

این در حالی است که موفقیت تلیسمان مختص بازار ایران نبوده و سدان متوسط شرکت رنو موفق شده از ابتدای تولید تا هم‌اینک در کمتر از دو سال چیزی بالغ بر ۱۰۰ هزار دستگاه فروش را تنها در بازار اروپا به ثبت رساند. آماری که به‌رغم حضور‌ انبوهی از محصولات موفق از فولکس‌واگن پاسات تا کیا اوپتیما و هیوندای سوناتا به دست آمده و خبر از سطح بالای رضایتمندی مخاطبان این خودرو می‌دهد. این خودرو که بنا بر گزارش گمرک ایران در بین پنج خودروی اول به لحاظ میزان واردات به کشور قرار داشته دارای ویژگی‌های فنی و تجهیزات‌ بسیار جالبی بوده و به گواه اغلب بررسی‌های داخلی و خارجی، خوش‌قیافه‌ترین اتومبیل این کلاس فشرده است.

تلیسمان روی پلتفرم جدید سی‌ام‌اف رنو بنا شده و با طول ۴.۸۵ متر، از فاصله بین دو محور بزرگی به میزان ۲.۸۱ متر سود می‌برد و بر بسیاری از خودروهای هم‌رده مثل تویوتا کمری، هیوندای سوناتا، کیا اوپتیما و هوندا آکورد برتری دارد . این خودرو که هم‌اکنون در نمونه پایه و فول با اختلاف قیمت‌ ۲۰ میلیونی خرید و فروش می‌شود، توانسته به لطف ویژگی‌های فنی و ظاهری خوب و البته لیست کاملی از تجهیزات، جای تویوتا کمری را در بازار بگیرد. خریدارانی که تجربه سواری با تلیسمان را داشته‌اند عمدتا روی دو ویژگی عمده این سدان نیمه‌لوکس اروپایی دست می‌گذارند و نخست به هندلینگ عالی و سپس به کیفیت بالای کابین و تجهیزات خودرو اشاره می‌کنند. کارشناسان بازار خودرو نیز دلیل موفقیت تلیسمان را به ظاهر جذاب و طراحی اسپورت این خودرو ربط می‌دهند و تلیسمان را بسته‌ای کامل می‌دانند که ویژگی‌های یک سدان راحت و بزرگ را با خصائص یک کوپه اسپورت شهری با هم دارد.

 تالیسمان 2018

ایمنی بالا با پنج ستاره کامل از موسسه یورو انکپ (euro nacp)،شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر زیر ۷.۲ ثانیه، موتور توربوی قدرتمند و ۱۹۰ اسبی، جعبه‌ دنده هفت سرعته پیشرفته و دو کلاچه از نوع دی‌سی‌تی (DCT)، سانروف بزرگ و صندلی‌های چرمی تنها بخشی از ویژگی‌هایی است که رنو در تلیسمان گرد آورده است. ‌یک امتیاز ویژه کابین تلیسمان این است که در جای‌جای اتاق فضاهای متعددی برای قرار دادن اشیای اضافی تعبیه‌ شده به‌ گونه‌ای که می‌توان در جیب درون درها بطری‌های نسبتاً بزرگی را قرار داد. از جاداری و کاربردی بودن که بگذریم به بحث امکانات و تجهیزات می‌رسیم. صندلی‌های الکتریکی ۱۰ وضعیته علاوه بر نرمی و راحتی، همراه با ماساژور و مجهز به سیستم گرمایش داخلی و حافظه هستند و در مجموع لذت سواری را دو چندان می‌کنند. استفاده از سیستم صوتی مارک معتبر بوس هم دیگر‌ ویژگی جذاب تالیتلیسمان مان است. این سیستم صوتی مشهور و بسیار با کیفیت که عمدتا در محصولات گران‌قیمت برندهای لوکس دیده می‌شد، در نسل جدید سدان نیمه‌لوکس تلیسمان وجود دارد و با کمک ۱۳ بلندگوی حرفه‌ای و امکان پخش فرمت‌های مختلف موسیقی در اتاقی بی‌صدا به شما این امکان را می‌دهد تا هنگام گوش دادن به موسیقی دلخواه‌تان، حضور در یک کنسرت موسیقی واقعی را تجربه کنید. بررسی سه ویژگی عمده تلیسمان که عامل اصلی موفقیت این خودرو بوده می‌تواند جالب توجه باشد.

 تالیسمان 2018

تلیسمان حاصل تلاش بیش از ۴۵ طراح مختلف بوده و بر مبنای ایده اولیه الکسیس مارتو طراح برجسته برند رنو ساخته شده است. زبان طراحی این شرکت فرانسوی که یادآور شکوه، جسارت و ظرافت است با کمک چند عنصر اساسی شکل گرفته و به عمده محصولات این برند از کولئوس و تا اسپیس و مگان سرایت کرده است. چراغ‌هایی کشیده با دی‌لایت‌های C شکل که با خطوطی منظم و دقیق و نرم جلو پنجره کرومی خودرو را به انتهای بدنه که دو چراغ باریک و جذاب را در خود دارد، وصل می‌کنند و فرمی اصیل، جذاب و لوکس را به خریداران تلیسمان هدیه می‌کند.

 تالیسمان 2018

سرایت نگاه جسورانه الکسیس مارتو به فضای داخلی تلیسمان باعث می‌شود تا به معنای دقیق کلمه، سرنشینان تلیسمان مقهور جادوی این سدان فرانسوی شده و در کمال راحتی از سفر با این خودرو لذت ببرند. طراحی اتاق همانند فضای بیرونی فاقد عناصر هیجان‌انگیز بیهوده و زودگذر است و فرم اصیلی دارد که شما را می‌گیرد. در عین حال نگاه آینده‌نگرانه رنو که هنوز هم به‌رغم گذشت دو سال از تولید در هیچ یک از رقبای تلیسمان دیده نمی‌شود باعث شده تا این سدان متوسط شهری بدعت‌گذار شیوه جدیدی از ارتباط راننده با خودرو باشد مخصوصا که سیستم آر-لینک ۲ و صفحه بزرگ لمسی کنسول وسط در اوج هماهنگی همه امور خودرو را تحت سلطه سرنشینان و راننده قرار می‌دهد. در عین حال به مدد سیسم صوتی حرفه‌ای و نیز نورپردازی جادویی اتاق، هیچ‌گاه سرنشین تلیسمان احساس خستگی و ملال نخواهد کرد.

موتور خودروی فرانسوی تلیسمان با نام تی‌سی‌ای ۱.۶ توربو یکی از بهترین موتورهای ساخته شده توسط گروه خودروسازی رنو نیسان آلیانس است که ضمن داشتن قدرت بالا، کارایی فوق‌العاده‌ای داشته و راننده تلیسمان را قادر می‌سازد به راحتی بر تمامی خودروهای این کلاس در بازار ایران از آکورد ساخته هوندا تا کیا اوپتیما، تویوتا کمری و پژو ۵۰۸ غلبه کند. این پیشرانه که در یک دور موتور گسترده بیش از ۲۶۰ نیوتن‌متر را در اختیار راننده قرار می‌دهد علاوه بر ارائه یک شتاب حیرت‌انگیز، کششی باور نکردنی را در مانورهای سطح بالا از خود بروز داده و جالب اینکه به‌رغم حجم بالای تولید نیرو، دوامی بالا و استهلاکی اندک دارد. حال اگر این مورد را بگذارید کنار با مصرف سوخت پایین تلیسمان ، قطعا مجاب می‌شوید که این خودرو را بخرید.

 تالیسمان 2018

اخبار مرتبط

نظرات

سرمقاله

مصطفی داننده؛

دلار با ما چه کرد؛ ما با دلار چه کردیم؟

دیروز در حالی که دلار در حال صعود به بالاترین قله‌های خود بود، عکسی از نشریه جبهه به مدیریت مسعود ده‌نمکی منتشر شد که در تیتر اصلی آن به رسیدن دلار آمریکا به هزار تومان واکنش نشان داده شده بود. در سال 78 خورشیدی، دلار به هزارتومان رسیده بود. در آن روزها مردم دقیقا همین استرس و نگرانی که این روزها ما با آن مواجه شدیم، دست و پنجه نرم می‌کردند. این دست و پنجه نرم کردن با دلار برای ما عادی شده است. در اواخر دهه 80 دلار ناگهان دو برابر شد. همه چیز گران و تقریبا زندگی مردم در ایران دگرگون شد. حالا هم در سال 96 دلار ناگهان بدون هماهنگی سر به آسمان سایید. تقریبا هر دولتی در ایران بعد از انقلاب بر سرکار آمد، مردم با افزایش قیمت دلار روبرو بودند. افزایش دلاری که به صورت مستقیم در زندگی مردم تاثیر گذاشت. مردم روز به روز ضعیف تر شدند و ارزش پول ایران به پایین ترین حد خود رسید. مردم ضعیف شدند اما به زندگی ادامه دادند. آنها یادگرفتند که دلار بالا می‌رود و زندگی ادامه دارد. آنها هم مانند مردم ژاپن که به زلزله عادت کرده‌اند، به بالا رفتن قیمت دلار عادت کرده‌اند. مردم عادت کرده‌اند اما نمی‌دانم چرا مسؤولان کشور هم به این بالا رفتن قیمت دلار عادت کرده‌اند. گویی آنها هم به این باور رسیده‌اند که در برهه‌ای از زمان و با توجه به سیاست‌های داخلی و خارجی قیمت دلار بالا می‌رود. سوالی جدی که در این میان مطرح می‌شود این است که چرا دولت، مجلس و نهادهای موازی این دو، فکری به حال دلار و افزایش آن نکرده‌اند؟ یکی از راهکارها که در دنیا تجربه شده است کاهش هزینه‌های دولت است. وقتی باید دولت بودجه‌ دستگاه‌های کم بازده اقتصادی را تامین کند و بعضا از دریافت مالیات از آنها نیز منع شده است، برای تامین ریال مورد نظر آنها یا باید اسکناس بدون پشتوانه چاپ کند یا از دلار تامین کند. به عبارت دیگر بودجه بخشی از این سازمان‌هایی که مدیران آن را در برنامه‌های مختلف تلویزیونی یا مراسم رسمی مشاهده می‌کنیم که در حال شعار دادن، افتخار کردن و ادعاهای مختلف هستند از محل همین افزایش تورم تامین می‌شود. انتظار این بود که در تمام این سال‌ها مسؤولان مملکت برای دلار و ریال فکری می‌کردند و اجازه نمی‌دادند اینگونه با بالا و یا پایین رفتن یک ارز خارجی، زندگی ایرانی‌ها اینچنین دچار تغییرات ریز و درشت شود. قطعا یکی از وظایف حاکمان در هر سرزمینی، سامان دادن به زندگی مردم است و متاسفانه مسؤولان ایرانی نتوانستند در این زمینه موفق باشند. بالارفتن دلار در سال‌های مختلف و تاثیر آن بر زندگی مردم دقیقا نشان از این معنا دارد. مسؤولان باید توجه کنند مردم به بالا رفتن قیمت دلار عادت کرده‌اند اما این عادت با خستگی همراه است. آنها از شرایط بودجود آمده خسته شده‌اند و دیگر تحمل این همه سختی در زندگی را ندارند. آنها نمی‌توانند ببیند با بالا رفتن قیمت دلار اقلیتی به ثروت‌های قارونی برسند ...

تازه ترین اخبار