رفتن به بالا

سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۵ فروردین ۱۳۹۸
  • الأحد ۱۷ رجب ۱۴۴۰
  • 2019 Sunday 24 March
اوقات شرعی

با اینکه مدت زیادی از زمان حضور سدان پرچمدار شرکت رنو نمی‌گذرد اما این خودروی فرانسوی به خوبی از پس رقبای کره‌ای و ژاپنی برآمده و توانسته در سبد خریداران ایرانی سهم بسیار خوبی را به خود اختصاص دهد

با اینکه مدت زیادی از زمان حضور سدان پرچمدار شرکت رنو نمی‌گذرد اما این خودروی فرانسوی به خوبی از پس رقبای کره‌ای و ژاپنی برآمده و توانسته در سبد خریداران ایرانی سهم بسیار خوبی را به خود اختصاص دهد به طوری که هم‌اینک به انتخاب اول خریداران در این کلاس تبدیل شده است. در طول هفت ماهه اخیر هم این خودرو با اینکه اندکی افزایش قیمت داشته اما توانسته روند رشد موفق خود را حفظ کند و جایگزین اتومبیل‌های مشهور ژاپنی و کره‌ای شود.

این در حالی است که موفقیت تلیسمان مختص بازار ایران نبوده و سدان متوسط شرکت رنو موفق شده از ابتدای تولید تا هم‌اینک در کمتر از دو سال چیزی بالغ بر ۱۰۰ هزار دستگاه فروش را تنها در بازار اروپا به ثبت رساند. آماری که به‌رغم حضور‌ انبوهی از محصولات موفق از فولکس‌واگن پاسات تا کیا اوپتیما و هیوندای سوناتا به دست آمده و خبر از سطح بالای رضایتمندی مخاطبان این خودرو می‌دهد. این خودرو که بنا بر گزارش گمرک ایران در بین پنج خودروی اول به لحاظ میزان واردات به کشور قرار داشته دارای ویژگی‌های فنی و تجهیزات‌ بسیار جالبی بوده و به گواه اغلب بررسی‌های داخلی و خارجی، خوش‌قیافه‌ترین اتومبیل این کلاس فشرده است.

تلیسمان روی پلتفرم جدید سی‌ام‌اف رنو بنا شده و با طول ۴.۸۵ متر، از فاصله بین دو محور بزرگی به میزان ۲.۸۱ متر سود می‌برد و بر بسیاری از خودروهای هم‌رده مثل تویوتا کمری، هیوندای سوناتا، کیا اوپتیما و هوندا آکورد برتری دارد . این خودرو که هم‌اکنون در نمونه پایه و فول با اختلاف قیمت‌ ۲۰ میلیونی خرید و فروش می‌شود، توانسته به لطف ویژگی‌های فنی و ظاهری خوب و البته لیست کاملی از تجهیزات، جای تویوتا کمری را در بازار بگیرد. خریدارانی که تجربه سواری با تلیسمان را داشته‌اند عمدتا روی دو ویژگی عمده این سدان نیمه‌لوکس اروپایی دست می‌گذارند و نخست به هندلینگ عالی و سپس به کیفیت بالای کابین و تجهیزات خودرو اشاره می‌کنند. کارشناسان بازار خودرو نیز دلیل موفقیت تلیسمان را به ظاهر جذاب و طراحی اسپورت این خودرو ربط می‌دهند و تلیسمان را بسته‌ای کامل می‌دانند که ویژگی‌های یک سدان راحت و بزرگ را با خصائص یک کوپه اسپورت شهری با هم دارد.

 تالیسمان 2018

ایمنی بالا با پنج ستاره کامل از موسسه یورو انکپ (euro nacp)،شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر زیر ۷.۲ ثانیه، موتور توربوی قدرتمند و ۱۹۰ اسبی، جعبه‌ دنده هفت سرعته پیشرفته و دو کلاچه از نوع دی‌سی‌تی (DCT)، سانروف بزرگ و صندلی‌های چرمی تنها بخشی از ویژگی‌هایی است که رنو در تلیسمان گرد آورده است. ‌یک امتیاز ویژه کابین تلیسمان این است که در جای‌جای اتاق فضاهای متعددی برای قرار دادن اشیای اضافی تعبیه‌ شده به‌ گونه‌ای که می‌توان در جیب درون درها بطری‌های نسبتاً بزرگی را قرار داد. از جاداری و کاربردی بودن که بگذریم به بحث امکانات و تجهیزات می‌رسیم. صندلی‌های الکتریکی ۱۰ وضعیته علاوه بر نرمی و راحتی، همراه با ماساژور و مجهز به سیستم گرمایش داخلی و حافظه هستند و در مجموع لذت سواری را دو چندان می‌کنند. استفاده از سیستم صوتی مارک معتبر بوس هم دیگر‌ ویژگی جذاب تالیتلیسمان مان است. این سیستم صوتی مشهور و بسیار با کیفیت که عمدتا در محصولات گران‌قیمت برندهای لوکس دیده می‌شد، در نسل جدید سدان نیمه‌لوکس تلیسمان وجود دارد و با کمک ۱۳ بلندگوی حرفه‌ای و امکان پخش فرمت‌های مختلف موسیقی در اتاقی بی‌صدا به شما این امکان را می‌دهد تا هنگام گوش دادن به موسیقی دلخواه‌تان، حضور در یک کنسرت موسیقی واقعی را تجربه کنید. بررسی سه ویژگی عمده تلیسمان که عامل اصلی موفقیت این خودرو بوده می‌تواند جالب توجه باشد.

 تالیسمان 2018

تلیسمان حاصل تلاش بیش از ۴۵ طراح مختلف بوده و بر مبنای ایده اولیه الکسیس مارتو طراح برجسته برند رنو ساخته شده است. زبان طراحی این شرکت فرانسوی که یادآور شکوه، جسارت و ظرافت است با کمک چند عنصر اساسی شکل گرفته و به عمده محصولات این برند از کولئوس و تا اسپیس و مگان سرایت کرده است. چراغ‌هایی کشیده با دی‌لایت‌های C شکل که با خطوطی منظم و دقیق و نرم جلو پنجره کرومی خودرو را به انتهای بدنه که دو چراغ باریک و جذاب را در خود دارد، وصل می‌کنند و فرمی اصیل، جذاب و لوکس را به خریداران تلیسمان هدیه می‌کند.

 تالیسمان 2018

سرایت نگاه جسورانه الکسیس مارتو به فضای داخلی تلیسمان باعث می‌شود تا به معنای دقیق کلمه، سرنشینان تلیسمان مقهور جادوی این سدان فرانسوی شده و در کمال راحتی از سفر با این خودرو لذت ببرند. طراحی اتاق همانند فضای بیرونی فاقد عناصر هیجان‌انگیز بیهوده و زودگذر است و فرم اصیلی دارد که شما را می‌گیرد. در عین حال نگاه آینده‌نگرانه رنو که هنوز هم به‌رغم گذشت دو سال از تولید در هیچ یک از رقبای تلیسمان دیده نمی‌شود باعث شده تا این سدان متوسط شهری بدعت‌گذار شیوه جدیدی از ارتباط راننده با خودرو باشد مخصوصا که سیستم آر-لینک ۲ و صفحه بزرگ لمسی کنسول وسط در اوج هماهنگی همه امور خودرو را تحت سلطه سرنشینان و راننده قرار می‌دهد. در عین حال به مدد سیسم صوتی حرفه‌ای و نیز نورپردازی جادویی اتاق، هیچ‌گاه سرنشین تلیسمان احساس خستگی و ملال نخواهد کرد.

موتور خودروی فرانسوی تلیسمان با نام تی‌سی‌ای ۱.۶ توربو یکی از بهترین موتورهای ساخته شده توسط گروه خودروسازی رنو نیسان آلیانس است که ضمن داشتن قدرت بالا، کارایی فوق‌العاده‌ای داشته و راننده تلیسمان را قادر می‌سازد به راحتی بر تمامی خودروهای این کلاس در بازار ایران از آکورد ساخته هوندا تا کیا اوپتیما، تویوتا کمری و پژو ۵۰۸ غلبه کند. این پیشرانه که در یک دور موتور گسترده بیش از ۲۶۰ نیوتن‌متر را در اختیار راننده قرار می‌دهد علاوه بر ارائه یک شتاب حیرت‌انگیز، کششی باور نکردنی را در مانورهای سطح بالا از خود بروز داده و جالب اینکه به‌رغم حجم بالای تولید نیرو، دوامی بالا و استهلاکی اندک دارد. حال اگر این مورد را بگذارید کنار با مصرف سوخت پایین تلیسمان ، قطعا مجاب می‌شوید که این خودرو را بخرید.

 تالیسمان 2018

اخبار مرتبط

نظرات

ســــــر مقـــــالـــــــــه

روزنامه ایران؛

تریبون رسمی و مسئولیت نقد

تردیدی نیست که جامعه ایران دچار مشکلات گوناگونی است. برخی از این مشکلات عام و فراگیر است، به‌طوری که کشورهای صنعتی و پیشرفته نیز درگیر آنها هستند، هرچند ابعاد درگیری با مشکلات در هر کشوری با کشور دیگر تفاوت دارد. برخی از مشکلات نیز خاص ایران یا کشورهای معدودی است. بنابراین هدف هیچکس نباید پوشاندن مشکلات و خطاها باشد. ولی آیا این امر بدان معناست که صبح تا شب خودمان را درگیر این مشکلات کنیم و امکان دیدن بخش‌های پر لیوان را از خود سلب کنیم؟ شاید از مخالفان انقلاب و کشور و براندازان انتظار این رفتار باشد که مثل مگس فقط روی زخم‌ها بنشینند و از آن ارتزاق کنند. این رفتار آنان غیر طبیعی نیست، ولی انتظار می‌رود که صاحبان تریبون‌های رسمی در عین حال که به مشکلات جامعه می‌پردازند و درست هم هست، البته مشروط بر اینکه منصفانه اظهار نمایند، ولی در عین حال باید نقاط مثبت و روشن جامعه را نیز فراموش نکنند و آنها را هم ببینند. مگر نه اینکه رهبر معظم انقلاب درباره انعکاس اقدامات مثبت بارها تأکید کرده‌اند، خوب چه کسی باید این وظیفه را انجام دهند؟ فقط که دولت نباید از اقدامات خود تعریف و تمجید کند. بلکه این وظیفه کسانی است که از تریبون‌های رسمی انتقاد می‌کنند، باید در کنار انتقادات، نقاط قوت و برجسته را نیز بیان کنند. تا تعبیر بدی از آن تریبون نشود. نمونه روشن آن خط آهن قزوین به رشت است که یکی دیگر از مراکز استان‌های کشور که از استان‌های مهم است را به شبکه ریلی کشور وصل کرده است. نه فقط این خط که در طول دوره این دولت، رکورد احداث خطوط ریلی شکسته شده و به میانگین سالانه ۵۰۰ کیلومتر رسیده است که رقم بسیار قابل توجهی است. مگر نه اینکه یکی از سیاست‌های کلان و ابلاغی رهبر معظم انقلاب در اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه افزایش خطوط ریلی و بالا رفتن سهم راه‌آهن در حمل و نقل مسافر و بار است؟ و مگر نه اینکه این همه تصادفات جاده‌ای و مصرف سوخت بالا داریم و مگر نه اینکه در دولت‌های قبلی، بویژه در دولت اصول‌گرا، توجهی اندکی به این صنعت شد در حالی که بیشترین درآمدهای نفتی تاریخ ایران را داشتند، پس چرا باید مهم‌ترین مسأله تریبون رسمی نماز جمعه به گوشت نخوردن بخشی از مردم خلاصه شود؟ چرا افتتاح پروژه‌های بزرگ عسلویه یا موارد مشابه در این تریبون‌ها دیده نمی‌شود؟ فقط در سال گذشته و امسال مراکز استان‌های، همدان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و گیلان به شبکه ریلی متصل شده‌اند. موضوعی که همواره برای مردم این استان‌ها در حد آرزوهای چند ده ساله تلقی می‌شد، اکنون محقق شده است. چرا تریبون نماز جمعه در این موارد ساکت است؟ مسأله فقط این نیست. اگر تاریخ این تریبون‌ها نشان می‌داد که آنان همواره بر نارسایی‌ها و انتقادات تأکید داشته‌اند و هیچ‌گاه نقاط مثبت و نیمه پر لیوان را ندیده‌اند، باز هم می‌پذیرفتیم، هرچند این کار نادرست است که از اموال عمومی استفاده شود و علیه یک بخش ...

جدیدترین خبرها