رفتن به بالا

سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی

تعداد اخبار امروز : 64 خبر


  • شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷
  • السبت ۸ ربيع أول ۱۴۴۰
  • 2018 Saturday 17 November
تهران لطیف
١٠(°C)
وزش باد ۵(mph)
فشار ٢۶.١۵(in)
محدوده دید ۶.٠(mi)
اشعه فرابنفش 0-Low
رطوبت ٢۶.١۵(in)

استفاده از تکنولوژی هزینه نسبتا زیادی دارد. برای مثال اگر بخواهید یک اتومبیل خریداری کنید هر اندازه که فناوری های به کار رفته در ماشین انتخابی شما مدرن تر و تجهیزات موجود در آن پیشرفته تر باشند می بایست قیمت بالاتری برای خرید پرداخت کنید. به گزارش تیک، اما دقیقا در نقطه مقابل طیف تکنولوژی […]

استفاده از تکنولوژی هزینه نسبتا زیادی دارد. برای مثال اگر بخواهید یک اتومبیل خریداری کنید هر اندازه که فناوری های به کار رفته در ماشین انتخابی شما مدرن تر و تجهیزات موجود در آن پیشرفته تر باشند می بایست قیمت بالاتری برای خرید پرداخت کنید.
به گزارش تیک، اما دقیقا در نقطه مقابل طیف تکنولوژی های پیشرفته، تجهیزات کلاسیک قرار دارند. شاید یکی از نکات جالب زندگی در جهان این باشد که خرید محصولات کلاسیک گاهی هزینه بسیار بیشتری نسبت به خرید یک محصول مدرن و پیشرفته دارند.
به هر حال در دنیای ماشین ها نیز این موضوع صدق می کند. در نتیجه اگر گران قیمت ترین بوگاتی تاریخ نزدیک به یک قرن عمر داشته باشد متعجب نخواهید شد.

بوگاتی Type 55 رودستر که قرار است به زودی بار دیگر برای فروش به نمایش گذاشته شود در سال ۱۹۳۱ میلادی معرفی شده است. در آن زمان تنها ۳۸ دستگاه از این خودرو تولید شدند و تنها با دیدن ظاهر آن می توانید همه جزئیات تاریخی قرن نوزدهمی را مشاهده کنید.
این خودرو ابتدا توسط یک اشرافزاده فرانسوی به نام Duc de le Tremoille خریداری شده و سپس برای مدت بیشتر ازچهل سال در اختیار یک کلکسیونر علاقمند به بوگاتی به نام دکتر پیتر ویلیامسون بوده است. اگر قدرت موتور و مشخصات فنی آن بیشتر از ظاهر کلاسیک برای شما اهمیت دارد بد نیست بدانید روی این خودروی زیبا از یک پیشرانه هشت سیلندر مجهز به سوپرشارژر با قابلیت تولید ۱۳۰ اسب بخار نیرو استفاده شده و در واقع می توان Type 55 رودستر را یکی از اولین ماشین های اسپورت تاریخ پیش از جنگ جهانی دانست.
Type 55 roadster قرار است در ژانویه سال آینده در یک حراجی به فروش گذاشته شود و پیش بینی شده قیمت آن بین ۴ تا ۵ میلیون دلار باشد. البته در صورت اشتیاق خریداران حتی ممکن است این قیمت نجومی هم افزایش پیدا کند.

اخبار مرتبط

نظرات

سرمقاله

مسعود پیرهادی/رسالت؛

او خواهد آمد یا آمده است؟

وَ نُریدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الأرضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثینَ اراده ما بر این است که بر مستضعفان روی زمین منت بگذاریم و آنها را پیشوایان و وارثین زمین قرار دهیم، و حکومت آنها را در زمین پابرجا بسازیم. قلب مؤمنین به این امر، روشن و مطمئن است؛ چرا که قادر مطلق در آیه ای دیگر فرموده: «إنّما أَمْرُهُ إِذا أَرادَ شَیْئاً أَنْ یَقُولَ لَهُ کُنْ فَیَکُونُ» همانا فرمان اوست که هرگاه چیزی را اراده کند که باشد، پس آن چیز خواهد بود و محقق خواهد شد. ما نیز هرگاه شرایط را سخت و پیچیده دیدیم یا حداقل در نزدیکی ظهور، تردید کردیم باید به اراده خدا و توان تحقق آن، بیندیشیم تا دلمان قرص شود. مثال خداوند متعال برای این منت و نعمت سنگین، غلبه مستضعفین بر مستکبرین بوده و چه چیز بالاتر از اینکه موسی علی نبینا و آله و علیه السلام در آن شرایط اختناقی که فرعون ترتیب داده بود اینگونه طومار فرعون را بپیچد؟ جوی که موسی (علیه السلام) در آن پرورش یافت، جو علو و استیلای ظاهری فرعون و تفرقه میان مردم و استضعاف بنی اسرائیل بود؛ استضعافی که روز به روز شدیدتر می شد. خدا اراده کرد که همان مستضعفین پیشوا شوند تا دیگران به ایشان اقتدا کنند. شیخ طوسی گوید: عده ای از اصحاب ما چنین روایت کرده اند که این آیه در شأن مهدی موعود امام قائم علیه‌السلام نازل گردیده است که خداوند منت نهاده پس از استضعاف، ایشان را امام روی زمین گرداند و وارث چیزهایی بنماید که در دست ستمکاران بوده است. از آغاز امامت مهدی موعود تا به امروز، عالمیان، منتظر تحقق این اراده هستند اما نکته اینجاست که علاوه بر فاعلیت فاعل و اراده‌ اراده کننده که پیشتر گفتیم، قابلیت قابلین هم شرط است. اینکه کدام امت، اهلیت و شایستگی درک ظهور امام عصر را داشته باشند، مؤمنین را در اعصار گذشته در خوف و رجا نگه داشته است. ذکر چند نکته به بهانه آغاز امامت حضرت صاحب الزمان (عج) خالی از لطف نیست؛ اول اینکه مگر نه این است که من مات و لم یعرف امام زمانه مات میتة جاهلیه؟ حال کدامیک از ما می تواند ادعا کند که آنچنان که شایسته است به امام زمان معرفت پیدا کرده است؟ اگر کسی هست که حبذا و خرما و طوبی له و اگر نیست بشارت باد بر او مرگ جاهلی! نکته دوم که شاید برطرف کننده خطر نکته اول باشد این است که باید نوع نگاه به مسئله حضور و ظهور اصلاح شود. باید مثالی بزنم تا فرق دو نوع نگاه، مشخص شود. نگاه اول، اینگونه است که «او خواهد آمد» و قریب به اتفاق، این نگاه، جاری و ساری است. اما این نگاه، تبعات دارد و مهمترین آنها، آسوده خاطری است؛ چرا که منتظر می گوید، خب حالا که حضرت نیامدند، قرار است بیایند پس فرصت هست پس آهسته هم حرکت کنم قبل از او می رسم و نگرانی وجود ندارد، پس به آب ...

تازه ترین اخبار