رفتن به بالا

سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی

تعداد اخبار امروز : 64 خبر


  • شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷
  • السبت ۸ ربيع أول ۱۴۴۰
  • 2018 Saturday 17 November
تهران لطیف
٩(°C)
وزش باد آرام
فشار ٢۶.١٣(in)
محدوده دید ۶.٠(mi)
اشعه فرابنفش 0-Low
رطوبت ٢۶.١٣(in)

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: مردم ۵۵ میلیارد تومان وجه نقد و ۲۰ هزار تن مواد غذایی به زلزله زدگان غرب کشور اهدا کردند.

علی‌اصغر پیوندی در نشست خبری صبح امروز که در راستای بررسی چگونگی خدمات‌رسانی به زلزله‌زدگان استان در سالن جلسات جمعیت هلال احمر استان برگزار شد، اظهار داشت: مرگ عزیزان و تخریب منازل مشکلات روحی روانی زیادی را برای انسان در بردارد، وظیفه هلال احمر و تمامی ارگان‌های مردم نهاد کمک‌رسانی به افراد آسیب‌دیده است.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ما با مردم هستیم و با مردم خواهیم ماند، گفت: سکونت در زیر چادر مدت کوتاهی جواب می‌دهد و باید به سمت اسکان موقت و نصب کانکس پیش رفت.

وی به توزیع ۵۰ هزار دفترچه امدادی بین زلزله‌زدگان اشاره کرد و افزود: مردم بالاترین نهاد کمک‌رسان به زلزله‌زدگان هستند تاکنون ۲.۵ برابر کمک‌های ورزقان به زلزله‌زدگان غرب کشور کمک کرده‌اند.

پیوندی با اشاره به کمک نقدی ۵۵ میلیارد تومانی مردمی به به حساب هلال‌احمر، اضافه کرد: ۲۰ هزار تن مواد غذایی نیز توسط مردم اهدا شده که در مجموع کمک‌های مردمی ۷۵ میلیارد تومان بوده است.

*۵ میلیون تومان به سرپرستان خانوارهای زلزله‌زده اهدا می‌شود

این مسؤول با بیان اینکه زلزله مهیب ۷.۳ ریشتری استان کرمانشاه منجر به ویرانی یک‌هزار و ۹۳۲ روستا و هفت شهرستان شده است، افزود: از این کمک‌های مردمی، در مرحله نخست ۵ میلیون تومان به سرپرست‌خانوار و کسانی که ظرف ۱۰ روز اول زلزله صاحب فرزندی شده، تقدیم می‌شود.

وی آمار فوتی‌های زلزله اخیر را تا به امروز ۶۲۰ نفر اعلام کرد و ادامه داد: تا عید نوروز اقلام ضروری مانند فرش، تلویزیون و یخچال  بین زلزله‌زدگان واجد شرایط توزیع می‌شود.

به گفته پیوندی، شماره حساب ۹۹۹۹۹ هلال احمر برای واریز کمک‌های نقدی به حادثه‌دیدگان زلزله است.

وی یادآور شد: ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه اقلام امدادی شامل پتو، چادر، نایلون و … از منابع هلال احمر تا به امروز تقدیم زلزله‌زدگان شده است.
منبع: فارس

اخبار مرتبط

نظرات

سرمقاله

مسعود پیرهادی/رسالت؛

او خواهد آمد یا آمده است؟

وَ نُریدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الأرضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثینَ اراده ما بر این است که بر مستضعفان روی زمین منت بگذاریم و آنها را پیشوایان و وارثین زمین قرار دهیم، و حکومت آنها را در زمین پابرجا بسازیم. قلب مؤمنین به این امر، روشن و مطمئن است؛ چرا که قادر مطلق در آیه ای دیگر فرموده: «إنّما أَمْرُهُ إِذا أَرادَ شَیْئاً أَنْ یَقُولَ لَهُ کُنْ فَیَکُونُ» همانا فرمان اوست که هرگاه چیزی را اراده کند که باشد، پس آن چیز خواهد بود و محقق خواهد شد. ما نیز هرگاه شرایط را سخت و پیچیده دیدیم یا حداقل در نزدیکی ظهور، تردید کردیم باید به اراده خدا و توان تحقق آن، بیندیشیم تا دلمان قرص شود. مثال خداوند متعال برای این منت و نعمت سنگین، غلبه مستضعفین بر مستکبرین بوده و چه چیز بالاتر از اینکه موسی علی نبینا و آله و علیه السلام در آن شرایط اختناقی که فرعون ترتیب داده بود اینگونه طومار فرعون را بپیچد؟ جوی که موسی (علیه السلام) در آن پرورش یافت، جو علو و استیلای ظاهری فرعون و تفرقه میان مردم و استضعاف بنی اسرائیل بود؛ استضعافی که روز به روز شدیدتر می شد. خدا اراده کرد که همان مستضعفین پیشوا شوند تا دیگران به ایشان اقتدا کنند. شیخ طوسی گوید: عده ای از اصحاب ما چنین روایت کرده اند که این آیه در شأن مهدی موعود امام قائم علیه‌السلام نازل گردیده است که خداوند منت نهاده پس از استضعاف، ایشان را امام روی زمین گرداند و وارث چیزهایی بنماید که در دست ستمکاران بوده است. از آغاز امامت مهدی موعود تا به امروز، عالمیان، منتظر تحقق این اراده هستند اما نکته اینجاست که علاوه بر فاعلیت فاعل و اراده‌ اراده کننده که پیشتر گفتیم، قابلیت قابلین هم شرط است. اینکه کدام امت، اهلیت و شایستگی درک ظهور امام عصر را داشته باشند، مؤمنین را در اعصار گذشته در خوف و رجا نگه داشته است. ذکر چند نکته به بهانه آغاز امامت حضرت صاحب الزمان (عج) خالی از لطف نیست؛ اول اینکه مگر نه این است که من مات و لم یعرف امام زمانه مات میتة جاهلیه؟ حال کدامیک از ما می تواند ادعا کند که آنچنان که شایسته است به امام زمان معرفت پیدا کرده است؟ اگر کسی هست که حبذا و خرما و طوبی له و اگر نیست بشارت باد بر او مرگ جاهلی! نکته دوم که شاید برطرف کننده خطر نکته اول باشد این است که باید نوع نگاه به مسئله حضور و ظهور اصلاح شود. باید مثالی بزنم تا فرق دو نوع نگاه، مشخص شود. نگاه اول، اینگونه است که «او خواهد آمد» و قریب به اتفاق، این نگاه، جاری و ساری است. اما این نگاه، تبعات دارد و مهمترین آنها، آسوده خاطری است؛ چرا که منتظر می گوید، خب حالا که حضرت نیامدند، قرار است بیایند پس فرصت هست پس آهسته هم حرکت کنم قبل از او می رسم و نگرانی وجود ندارد، پس به آب ...

تازه ترین اخبار