رفتن به بالا

سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
  • الأربعاء ۱۵ شوال ۱۴۴۰
  • 2019 Wednesday 19 June
اوقات شرعی

خودروسازان در قالب طرح‌های متفاوتی سعی در فروش خودرو و جلب رضایت مشتریان دارند، اما نه تنها این طرح ها دردی از بازار خودرو دوا نکرد بلکه تحویل طولانی مدت خودرو به مشتریان بر بلاتکلیفی این بازار اضافه کرده است.

تفاوت فروش محصولات ایران خودرو و سایپا در چیست؟

در طول چند ماه اخیر بازار خودرو با افزایش قیمت قابل توجهی روبه رو است که کاهش حجم تولید و عرضه خودرو هم بر بلاتکلیفی این بازار اضافه کرده است به نحوی که  قیمت ها تحت تأثیر این موضوعات و افزایش نرخ ارز روند صعودی را طی و قرار بر توقف هم ندارد. در این شرایط خودروسازان با این وعده که تأمین قطعات خودروها را به موقع انجام و افزایش عرضه را به بازار انجام خواهند داد در قالب طرح های متفاوتی سعی در فروش خودرو و جلب رضایت مشتریان می‌کنند. اما نه تنها این طرح ها دردی از بازار خودرو دوا نکرد بلکه تحویل طولانی مدت خودرو به مشتریان بر بلاتکلیفی این بازار اضافه کرده است.

در نیمه شهریورماه امسال سایپا در قالب طرحی برای پاسخ به نیاز مردم اقدام به فروش خودرو آنهم با تحویل از آبان ۹۷ تا مرداد ۹۸ کرد. این شرکت در این طرح پیش فروش، خودروهای پراید ۱۳۱، پراید ۱۳۲، پراید وانت (سایپا ۱۵۱)، تیبا بنزینی، تیبا ۲ هاچ بک، ساینا، وانت نیسان تک سوز و وانت نیسان دوگانه سوز را با سود مشارکت ۱۵ درصدی به مشتریان فروخت. البته از همان ساعت نخست آغاز این طرح فروش که ۱۰ صبح ۱۴ شهریور ماه بود ۱ میلیون و ۸۸۸ هزار نفر­متقاضی ثبت نام خرید خودرو­ بودند­ که تنها ۵۰هزار خودرو در این  طرح قابل پیش فروش بود.

شرایط ثبت نام شرکت سایپا که در نیمه شهریورماه امسال اجرایی شد به شرح زیر بود:

  • ثبت نام تنها به صورت اینترنتی از طریق سایت فروش سایپا انجام می‌شود .
  • قرارداد فاقد حق صلح است .
  • هر فرد با کد ملی خود تنها مجاز به ثبت نام یک دستگاه خودرو است.
  • مشتریانی که در ۱۸ ماه اخیر اقدام به ثبت نام خودرو کرده باشند، در این بخشنامه مجاز به ثبت نام نیستند.
  • مابقی قیمت خودرو به نرخ روز کارخانه محاسبه می‌شود.
  • سود مشارکت و سود انصراف به ترتیب ۱۵ و ۱۲ درصد تعیین شده است.

علاوه براین طرح فروش، ایران خودرو هم اخیراً اعلام کرده برای پاسخگویی به بازار قرار است ۴۰ هزار خودرو را پیش فروش کند. هر چند قرار بود این طرح بنا به اعلام مدیرعامل ایران خودرو این هفته اجرایی شود اما هماهنگی های فروش فعلاً برای هفته آینده شده است.

در این طرح فروش ایران خودرو علاوه بر شروط سایپا مواردی دیگری هم برای محدود نمودن ثبت نام برای خودرو اولی‌ها و یا افراد فاقد خودرو اعلام کرده تا شاید خریداران در این مرحله موفق به ثبت نام شوند. البته هنوز مشخص نیست تحویل این خودروها در چه تاریخی و  با چه قیمتی خواهد بود اما در مجموع امروز بازار خودرو با کمبود عرضه روبه رو است که رفع این موضوع نیازمند عرضه سریع خودرو به بازار است.

 شرایط فروش ویژه ایران خودرو برای «خودرو اولی‌ها» به شرح زیر است:

  • محدود نمودن ثبت نام برای خودرو اولی ها
  • افراد فاقد خودرو با اعتماد به مشتریان و تکمیل فرم خود اظهاری
  • داشتن گواهینامه
  • عدم مالکیت خودرو در زمان ثبت نام بصورت خود اظهاری
  • عدم امکان ثبت‌نام مشتریان اخیر سایپا در این طرح پیش فروش
  • انتخاب نمایندگی توسط مشتریان بعد از ثبت نام
  • انتشار لیست مشتریانی که موفق به ثبت نام شده اند
  • پیش فروش خودرو طی ۵ روز و بر اساس کد ملی مشتریان

اخبار مرتبط

نظرات

ســــــر مقـــــالـــــــــه

مرگ «یا جنگ، یا مذاکره»

سایت اطلاع‌رسانی رهبر انقلاب یادداشتی درخصوص دیدار نخست وزیر ژاپن با رهبر معظم انقلاب اسلامی منتشر کرد. به همین مناسبت، سیاوش فلاح‌پور فعال رسانه‌ای در حوزه‌ مسائل بین‌المللی، به پیام‌های مهم سخنان رهبر انقلاب اسلامی خطاب به نخست وزیر ژاپن می‌پردازد. در شرایطی که افکار عمومی جهان منتظر اطلاع از جزئیات پیام رئیس جمهور آمریکا و پیشنهادات احتمالی وی برای تهران بود، سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مبنی بر موضع ایران نسبت به مذاکرات و بیان علل این موضع به خبر اصلی رسانه‌های جهان تبدیل شده؛ مهندسی معکوسی که تعجب بسیاری از رسانه‌ها را به همراه داشته است. حالا دیگر عباراتی نظیر «ترامپ شایسته تبادل پیام نیست»، «تجربه تلخ مذاکرات قبلی با آمریکا در چارجوب برجام به هیچ وجه تکرار نخواهد شد» یا «کدام عاقلی با کشوری که زیر تمام توافق‌ها زده مذاکره می‌کند؟» در رسانه‌های بین‌المللی جای گمانه‌زنی‌ها درباره جزئیات پیام ترامپ را گرفته است. به عبارت دیگر، ایران به شکلی هوشمندانه با استفاده از پیام‌آور ترامپ، پیام خود را به گوش جهانیان رساند بدون آنکه مجالی در اختیار بازی رسانه‌ای-روانی جدید رئیس جمهور آمریکا قرار دهد! رخدادی که بدون شک نوعی پیروزی برای ایران در حوزه جنگ روانی به شمار می‌آید چرا که هم اکنون توپ به زمین واشنگتن برگشته است. اما فارغ از مدیریت هوشمندانه جنگ روانی آمریکا علیه ایران در بیت رهبری، محتوای سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به نخست وزیر ژاپن پیش از هر چیز نشان از پایان معادله‌ای دارد که طی نزدیک به یک سال گذشته از سوی آمریکا تلاش شده بر تهران تحمیل شود؛ معادله یا «جنگ» یا «مذاکره». انتقال پیام شخص رئیس جمهور آمریکا (به عنوان نماد این معادله) توسط نخست وزیر ژاپن به تهران بعد از اعمال فشارهای اقتصادی-امنیتی بی‌سابقه، نقطه اوج این تلاش‌ها به شمار می‌رود. شکست عملی معادله جنگ یا مذاکره از آن حیث با اهمیت است که بر خلاف آنچه در ظاهر رخ داده، آمریکا در اجرای این معادله تنها نبوده و شرکای اروپایی این کشور عملا با رفتار خود در حوزه‌های مختلف، در تحمیل معادله مذکور علیه ایران به واشنگتن یاری رسانده‌اند. با این حال پاسخ روشن حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نشان از مرگ زودهنگام معادله دارد؛ مرگی که تنها علت آن، توانمندی‌های ایران در ابعاد مختلف و آمادگی این کشور برای استفاده از اهرم‌های فشار خود علیه آمریکا و متحدانش بوده است. انتصار ایران در «جنگ اراده‌ها» (تحقق وضعیت نه جنگ و نه مذاکره) در حالی است که جمهوری اسلامی به شکلی هوشمندانه از ورود به مذاکرات جدید با آمریکا خودداری می‌کند. در بیان ریشه‌های اجتناب تهران از مذاکره جدید می‌توان به ۳ مورد ذیل اشاره کرد: [*]   ۱- تجربه مذاکره با آمریکا با گذشت بیش از یک سال از خروج آمریکا از توافق برجام، همچنان هیچ مدرک معتبری دال بر نقض مفاد توافق از سوی ایران منتشر نشده است. تنها مرجع راستی‌آزمایی عملکرد ایران در توافق، یعنی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بارها در گزارش‌های خود بر پایبندی ایران به تعهدات خود در برجام تاکید کرده است. تایید عملکرد ...

جدیدترین خبرها