رفتن به بالا

سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی

تعداد اخبار امروز : 61 خبر


  • دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷
  • الإثنين ۱۰ ربيع أول ۱۴۴۰
  • 2018 Monday 19 November
تهران لطیف
١٠(°C)
وزش باد آرام
فشار ٢۶.١٣(in)
محدوده دید ۶.٠(mi)
اشعه فرابنفش 0-Low
رطوبت ٢۶.١٣(in)

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فرایند ترخیص ۶۰۰ هزار گوشی همراه موجود در گمرک با آزادسازی پنج هزار دستگاه از دیروز (شنبه) آغاز شد تا گرانی ناشی از کمبود کالا در بازار را برطرف کند.

به گزارش ایرنا، «محمدجواد آذری جهرمی» امروز (یکشنبه) در حاشیه دومین نشست دستیاران و نمایندگان حقوق شهروندی دستگاه های اجرایی ابراز امیدواری کرد ۱۲۰ هزار دستگاه گوشی همراه که توقیف قضایی است نیز به طور فوری تعیین تکلیف و وارد بازار شود.

آذری جهرمی افزود: به نظر می رسد این تعداد بتواند نیاز بازار را تامین کند؛ البته شرایط واردات تسهیل شده است تا این چرخه ادامه داشته باشد و بازار از کمبود کالا رنج نبرد.

وی ادامه داد: گرانی گوشی ناشی از نوسان نرخ دلار و کمبود کالاست. وقتی کالا تامین و وارد بازار می شود متناسب با سهمی که در گرانی دارد، قیمت ها را کاهش می دهد.

بیست و ششم شهریورماه هیات وزیران به پیشنهاد گمرک جمهوری اسلامی ایران، واردات کالا بدون انتقال ارز را برای کالاهای موجود در انبارها مجاز اعلام کرد.

بررسی تغییر قیمت ها در پی حذف بسته های اینترنتی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بر فعالیت اپراتورها گفت: شنبه (دیروز) در نامه ای به این سازمان درباره تغییر قیمت به واسطه حذف بسته های اینترنت گزارش خواسته ام و به طور حتم اگر حقوقی از شهروندان ضایع شده باشد باید اپراتورها مواخذه شوند.

وی تاکید کرد تغییر قیمت بسته ها مورد تایید ما نیست و مصداق تخلف است و با آن برخورد می شود.

براساس برخی آمارهای منتشر شده، ایرانیان در سال بیش از ۲۰ میلیون دستگاه گوشی همراه نیاز دارند که ارزش آن به سه میلیارد دلار می رسد. بنابراین از ابتدای امسال تاکنون باید حدود ۱۰ میلیون دستگاه وارد بازار می شد.

بر اساس اطلاعات به دست آمده از سامانه همتا، شمار گوشی وارد شده از مبادی قانونی به کشور از آغاز سال تاکنون ۲ میلیون و ۶۲۰ هزار دستگاه است.

امسال در مجموع ۲ میلیون دستگاه تلفن همراه (که بخشی از آن به واردات سال های گذشته مربوط می شود) فروخته شد.

دومین نشست دستیاران و نمایندگان حقوق شهروندی دستگاه های اجرایی امروز در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

زمان نخستین نشست به بیست و هفتم فروردین ماه در نهاد ریاست جمهوری برمی گردد.
منشور حقوق شهروندی بیست و هشتم آذرماه ۱۳۹۵ با حضور رییس جمهوری رونمایی شد.

اخبار مرتبط

نظرات

سرمقاله

مسعود پیرهادی/رسالت؛

او خواهد آمد یا آمده است؟

وَ نُریدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الأرضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثینَ اراده ما بر این است که بر مستضعفان روی زمین منت بگذاریم و آنها را پیشوایان و وارثین زمین قرار دهیم، و حکومت آنها را در زمین پابرجا بسازیم. قلب مؤمنین به این امر، روشن و مطمئن است؛ چرا که قادر مطلق در آیه ای دیگر فرموده: «إنّما أَمْرُهُ إِذا أَرادَ شَیْئاً أَنْ یَقُولَ لَهُ کُنْ فَیَکُونُ» همانا فرمان اوست که هرگاه چیزی را اراده کند که باشد، پس آن چیز خواهد بود و محقق خواهد شد. ما نیز هرگاه شرایط را سخت و پیچیده دیدیم یا حداقل در نزدیکی ظهور، تردید کردیم باید به اراده خدا و توان تحقق آن، بیندیشیم تا دلمان قرص شود. مثال خداوند متعال برای این منت و نعمت سنگین، غلبه مستضعفین بر مستکبرین بوده و چه چیز بالاتر از اینکه موسی علی نبینا و آله و علیه السلام در آن شرایط اختناقی که فرعون ترتیب داده بود اینگونه طومار فرعون را بپیچد؟ جوی که موسی (علیه السلام) در آن پرورش یافت، جو علو و استیلای ظاهری فرعون و تفرقه میان مردم و استضعاف بنی اسرائیل بود؛ استضعافی که روز به روز شدیدتر می شد. خدا اراده کرد که همان مستضعفین پیشوا شوند تا دیگران به ایشان اقتدا کنند. شیخ طوسی گوید: عده ای از اصحاب ما چنین روایت کرده اند که این آیه در شأن مهدی موعود امام قائم علیه‌السلام نازل گردیده است که خداوند منت نهاده پس از استضعاف، ایشان را امام روی زمین گرداند و وارث چیزهایی بنماید که در دست ستمکاران بوده است. از آغاز امامت مهدی موعود تا به امروز، عالمیان، منتظر تحقق این اراده هستند اما نکته اینجاست که علاوه بر فاعلیت فاعل و اراده‌ اراده کننده که پیشتر گفتیم، قابلیت قابلین هم شرط است. اینکه کدام امت، اهلیت و شایستگی درک ظهور امام عصر را داشته باشند، مؤمنین را در اعصار گذشته در خوف و رجا نگه داشته است. ذکر چند نکته به بهانه آغاز امامت حضرت صاحب الزمان (عج) خالی از لطف نیست؛ اول اینکه مگر نه این است که من مات و لم یعرف امام زمانه مات میتة جاهلیه؟ حال کدامیک از ما می تواند ادعا کند که آنچنان که شایسته است به امام زمان معرفت پیدا کرده است؟ اگر کسی هست که حبذا و خرما و طوبی له و اگر نیست بشارت باد بر او مرگ جاهلی! نکته دوم که شاید برطرف کننده خطر نکته اول باشد این است که باید نوع نگاه به مسئله حضور و ظهور اصلاح شود. باید مثالی بزنم تا فرق دو نوع نگاه، مشخص شود. نگاه اول، اینگونه است که «او خواهد آمد» و قریب به اتفاق، این نگاه، جاری و ساری است. اما این نگاه، تبعات دارد و مهمترین آنها، آسوده خاطری است؛ چرا که منتظر می گوید، خب حالا که حضرت نیامدند، قرار است بیایند پس فرصت هست پس آهسته هم حرکت کنم قبل از او می رسم و نگرانی وجود ندارد، پس به آب ...

تازه ترین اخبار