رفتن به بالا

سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی

تعداد اخبار امروز : 1 خبر


  • چهارشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۸
  • الأربعاء ۱۳ رجب ۱۴۴۰
  • 2019 Wednesday 20 March
اوقات شرعی

مدیرعامل شرکت مترو در خصوص آخرین وضعیت از تکمیل ایستگاه های خط ۷ مترو توضیحاتی ارائه کرد.

علی امام، با بیان اینکه خط ۷ مترو به دلیل کمبودهای ایمنی از مدار خارج شده بود، گفت: تیر ماه امسال شش کیلومتر از این خط با ۵ ایستگاه تکمیل و وارد مدار بهره برداری شد و بقیه ۲۱ کیلومتر باقی مانده که خرداد ماه ۹۶ فعالیتش متوقف شده بود در چند فاز تکمیل و بهره برداری می شود.
وی با بیان اینکه تا پایان امسال محدوده ایستگاه نواب تا میدان صنعت که شامل دو ایستگاه تربیت مدرس و میدان صنعت است، به بهره برداری می رسد، گفت: ایستگاه هلال احمر که در محدوده شش کیلومتری است که در تیر ماه به بهره برداری رسیده مجهز به پله برقی می شود و تا پایان سال بهره برداری از آن آغاز خواهد شد.
امام در پاسخ به این پرسش که برخی معتقدند روند کند توسعه مترو در این مدت را می توان با زمان جنگ مقایسه کرد، دلیل این کندی عملیات در خطوط مترو چیست، گفت: مترو در یک سال گذشته شدیدا از لحاظ منابع با محدودیت رو به رو بوده، در حال حاضر که ۷۰۰ میلیارد اوراق مشارکت برای توسعه خط ۷ به مترو رسیده است ما به سرعت کارگاه هایی که حجم کارهایشان کاهش پیدا کرده بود را در این خط فعال کرده تا بر اساس زمان بندی های انجام شده به نتیجه برسیم. امیدواریم منابع مورد نیاز خط ۶ نیز توسط یک بانک خصوصی متعلق به کلان شهرها تامین شود تا روند تکمیل و توسعه خط ۶ نیز شتاب گیرد.
مهر

اخبار مرتبط

نظرات

ســــــر مقـــــالـــــــــه

روزنامه ایران؛

تریبون رسمی و مسئولیت نقد

تردیدی نیست که جامعه ایران دچار مشکلات گوناگونی است. برخی از این مشکلات عام و فراگیر است، به‌طوری که کشورهای صنعتی و پیشرفته نیز درگیر آنها هستند، هرچند ابعاد درگیری با مشکلات در هر کشوری با کشور دیگر تفاوت دارد. برخی از مشکلات نیز خاص ایران یا کشورهای معدودی است. بنابراین هدف هیچکس نباید پوشاندن مشکلات و خطاها باشد. ولی آیا این امر بدان معناست که صبح تا شب خودمان را درگیر این مشکلات کنیم و امکان دیدن بخش‌های پر لیوان را از خود سلب کنیم؟ شاید از مخالفان انقلاب و کشور و براندازان انتظار این رفتار باشد که مثل مگس فقط روی زخم‌ها بنشینند و از آن ارتزاق کنند. این رفتار آنان غیر طبیعی نیست، ولی انتظار می‌رود که صاحبان تریبون‌های رسمی در عین حال که به مشکلات جامعه می‌پردازند و درست هم هست، البته مشروط بر اینکه منصفانه اظهار نمایند، ولی در عین حال باید نقاط مثبت و روشن جامعه را نیز فراموش نکنند و آنها را هم ببینند. مگر نه اینکه رهبر معظم انقلاب درباره انعکاس اقدامات مثبت بارها تأکید کرده‌اند، خوب چه کسی باید این وظیفه را انجام دهند؟ فقط که دولت نباید از اقدامات خود تعریف و تمجید کند. بلکه این وظیفه کسانی است که از تریبون‌های رسمی انتقاد می‌کنند، باید در کنار انتقادات، نقاط قوت و برجسته را نیز بیان کنند. تا تعبیر بدی از آن تریبون نشود. نمونه روشن آن خط آهن قزوین به رشت است که یکی دیگر از مراکز استان‌های کشور که از استان‌های مهم است را به شبکه ریلی کشور وصل کرده است. نه فقط این خط که در طول دوره این دولت، رکورد احداث خطوط ریلی شکسته شده و به میانگین سالانه ۵۰۰ کیلومتر رسیده است که رقم بسیار قابل توجهی است. مگر نه اینکه یکی از سیاست‌های کلان و ابلاغی رهبر معظم انقلاب در اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه افزایش خطوط ریلی و بالا رفتن سهم راه‌آهن در حمل و نقل مسافر و بار است؟ و مگر نه اینکه این همه تصادفات جاده‌ای و مصرف سوخت بالا داریم و مگر نه اینکه در دولت‌های قبلی، بویژه در دولت اصول‌گرا، توجهی اندکی به این صنعت شد در حالی که بیشترین درآمدهای نفتی تاریخ ایران را داشتند، پس چرا باید مهم‌ترین مسأله تریبون رسمی نماز جمعه به گوشت نخوردن بخشی از مردم خلاصه شود؟ چرا افتتاح پروژه‌های بزرگ عسلویه یا موارد مشابه در این تریبون‌ها دیده نمی‌شود؟ فقط در سال گذشته و امسال مراکز استان‌های، همدان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و گیلان به شبکه ریلی متصل شده‌اند. موضوعی که همواره برای مردم این استان‌ها در حد آرزوهای چند ده ساله تلقی می‌شد، اکنون محقق شده است. چرا تریبون نماز جمعه در این موارد ساکت است؟ مسأله فقط این نیست. اگر تاریخ این تریبون‌ها نشان می‌داد که آنان همواره بر نارسایی‌ها و انتقادات تأکید داشته‌اند و هیچ‌گاه نقاط مثبت و نیمه پر لیوان را ندیده‌اند، باز هم می‌پذیرفتیم، هرچند این کار نادرست است که از اموال عمومی استفاده شود و علیه یک بخش ...

جدیدترین خبرها