رفتن به بالا

سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
  • الأحد ۱۵ شعبان ۱۴۴۰
  • 2019 Sunday 21 April
اوقات شرعی

دستیار ویژه معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه در سال آینده “محدوده زوج و فرد” به محدوده “کاهش آلودگی هوا” تغییر نام خواهد داد، جزئیات اجرای این طرح و نرخ عوارض ورود به این محدوده را تشریح کرد.

سید محمدمهدی شریفی با اشاره به تغییر نام محدوده زوج و فرد در سال آینده اظهار کرد: این منطقه در سال ۹۸ با عنوان “محدوده کاهش آلودگی هوا” مشخص خواهد شد که تغییرات بسیار مناسبی برای ورود به این محدوده در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: در سال ۹۸، برای تشویق بیشتر شهروندان به اخذ معاینه فنی برتر، تخفیف ۲۵ درصد برای رانندگانی که اقدام به اخذ معاینه فنی برتر کنند، ارائه می‌شود؛ در واقع در سال آینده، شهروندان در صورت داشتن معاینه فنی برتر تنها ۸ درصد به هزینه‌های آنها اضافه می‌شود.

دستیار ویژه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری متذکر شد: امسال نیز با تمهیداتی که اندیشیده شد عملاً از ابتدای سال ۹۷ وانت‌بارها و آژانسها از تخفیف ۷۰ درصدی بهره‌مند شدند.

وی اضافه کرد: اجرای طرح جدید (از ابتدای تابستان ) در سال آینده ما را به عدالت نزدیک‌تر خواهد کرد چون که مدیریت تردد به خود شهروندان سپرده می‌شود؛ در ضمن رانندگان در سال آینده می‌توانند ۸۰ روز به‌صورت رایگان در کل سال( هر فصل ۲۰ روز غیرقابل انتقال به فصل بعد) وارد محدوده کاهش آلودگی هوا شوند.

شریفی تصریح کرد: برای افرادی که محل سکونتشان در محدوده کاهش آلودگی هوا قرار دارد، بابت یک بار خروج قبل از ساعت ۸:۳۰ و یک بار ورود بعد از ساعت ۱۷ عوارضی دریافت نخواهد شد؛ در بین این ساعات نیز در صورت تردد، برای آنان تخفیف ۵۰درصدی در نظر گرفته شده است (یعنی مبلغی بین ۳ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۱۰ هزار تومان).

وی ضمن برشمردن محاسن اجرای طرح کاهش آلودگی هوا در سال آینده افزود: برخی از شهروندان به علت ارزانتر بودن جریمه نسبت به عوارض در روزهای مخالف پلاک، به سمت مخدوش کردن پلاک می‌رفتند که این موضوع نیز با توجه به ارزانتر شدن نرخ عوارض به جریمه در سال آتی (در روزهای مخالف پلاک ) قطعاً انگیزه‌های تخلف را بسیار کاهش خواهد داد.

دستیار ویژه معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران یادآور شد: عوارض ورود به محدوده کاهش آلودگی هوا بین ۷ تا ۲۰ هزار تومان بر اساس ساعت ورود به محدوده در نظر گرفته شده است که برای ساکنین این محدوده تمهیدات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

تسنیم

اخبار مرتبط

نظرات

ســــــر مقـــــالـــــــــه

روزنامه ایران؛

تریبون رسمی و مسئولیت نقد

تردیدی نیست که جامعه ایران دچار مشکلات گوناگونی است. برخی از این مشکلات عام و فراگیر است، به‌طوری که کشورهای صنعتی و پیشرفته نیز درگیر آنها هستند، هرچند ابعاد درگیری با مشکلات در هر کشوری با کشور دیگر تفاوت دارد. برخی از مشکلات نیز خاص ایران یا کشورهای معدودی است. بنابراین هدف هیچکس نباید پوشاندن مشکلات و خطاها باشد. ولی آیا این امر بدان معناست که صبح تا شب خودمان را درگیر این مشکلات کنیم و امکان دیدن بخش‌های پر لیوان را از خود سلب کنیم؟ شاید از مخالفان انقلاب و کشور و براندازان انتظار این رفتار باشد که مثل مگس فقط روی زخم‌ها بنشینند و از آن ارتزاق کنند. این رفتار آنان غیر طبیعی نیست، ولی انتظار می‌رود که صاحبان تریبون‌های رسمی در عین حال که به مشکلات جامعه می‌پردازند و درست هم هست، البته مشروط بر اینکه منصفانه اظهار نمایند، ولی در عین حال باید نقاط مثبت و روشن جامعه را نیز فراموش نکنند و آنها را هم ببینند. مگر نه اینکه رهبر معظم انقلاب درباره انعکاس اقدامات مثبت بارها تأکید کرده‌اند، خوب چه کسی باید این وظیفه را انجام دهند؟ فقط که دولت نباید از اقدامات خود تعریف و تمجید کند. بلکه این وظیفه کسانی است که از تریبون‌های رسمی انتقاد می‌کنند، باید در کنار انتقادات، نقاط قوت و برجسته را نیز بیان کنند. تا تعبیر بدی از آن تریبون نشود. نمونه روشن آن خط آهن قزوین به رشت است که یکی دیگر از مراکز استان‌های کشور که از استان‌های مهم است را به شبکه ریلی کشور وصل کرده است. نه فقط این خط که در طول دوره این دولت، رکورد احداث خطوط ریلی شکسته شده و به میانگین سالانه ۵۰۰ کیلومتر رسیده است که رقم بسیار قابل توجهی است. مگر نه اینکه یکی از سیاست‌های کلان و ابلاغی رهبر معظم انقلاب در اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه افزایش خطوط ریلی و بالا رفتن سهم راه‌آهن در حمل و نقل مسافر و بار است؟ و مگر نه اینکه این همه تصادفات جاده‌ای و مصرف سوخت بالا داریم و مگر نه اینکه در دولت‌های قبلی، بویژه در دولت اصول‌گرا، توجهی اندکی به این صنعت شد در حالی که بیشترین درآمدهای نفتی تاریخ ایران را داشتند، پس چرا باید مهم‌ترین مسأله تریبون رسمی نماز جمعه به گوشت نخوردن بخشی از مردم خلاصه شود؟ چرا افتتاح پروژه‌های بزرگ عسلویه یا موارد مشابه در این تریبون‌ها دیده نمی‌شود؟ فقط در سال گذشته و امسال مراکز استان‌های، همدان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و گیلان به شبکه ریلی متصل شده‌اند. موضوعی که همواره برای مردم این استان‌ها در حد آرزوهای چند ده ساله تلقی می‌شد، اکنون محقق شده است. چرا تریبون نماز جمعه در این موارد ساکت است؟ مسأله فقط این نیست. اگر تاریخ این تریبون‌ها نشان می‌داد که آنان همواره بر نارسایی‌ها و انتقادات تأکید داشته‌اند و هیچ‌گاه نقاط مثبت و نیمه پر لیوان را ندیده‌اند، باز هم می‌پذیرفتیم، هرچند این کار نادرست است که از اموال عمومی استفاده شود و علیه یک بخش ...

جدیدترین خبرها