رفتن به بالا

سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
  • الثلاثاء ۱۲ رجب ۱۴۴۰
  • 2019 Tuesday 19 March
اوقات شرعی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر اسحاق جهانگیری در این جلسه با اشاره به مشکلات و دشواری های اقتصادی سال ۹۷ گفت: آمریکایی ها فشار سنگینی را در سال جاری به منظور فروپاشی اقتصاد کشور بر بخش های اصلی اقتصاد نظیر بخش نفت و حمل و نقل وارد کردند اما به فضل الهی این اتفاق رخ نداد و ما توانستیم با برنامه ریزی و تلاش و ایستادگی مردم فشارها را پشت سر بگذاریم.

به گزارش حامی خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر اسحاق جهانگیری در این جلسه با اشاره به مشکلات و دشواری های اقتصادی سال ۹۷ گفت: آمریکایی ها فشار سنگینی را در سال جاری به منظور فروپاشی اقتصاد کشور بر بخش های اصلی اقتصاد نظیر بخش نفت و حمل و نقل وارد کردند اما به فضل الهی این اتفاق رخ نداد و ما توانستیم با برنامه ریزی و تلاش و ایستادگی مردم فشارها را پشت سر بگذاریم.
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه مردم در سال جاری با مسایل و گرفتاری های جدی مواجه شدند، خاطرنشان کرد: با وجود سختی های معیشتی که بر مردم تحمیل شد، توانستیم سال جاری را نیز با موفقیت به پایان برسانیم و امیدوارم با تلاش و همت مسئولین بتوانیم مشکلات مردم را به حداقل ممکن کاهش دهیم.
دکتر جهانگیری همچنین با ابراز امیدواری نسبت به اینکه دولت بتواند در سال ۹۸ وضعیت اقتصادی کشور را بهبود بخشد، از اعضای شورای اقتصاد و اعضای اقتصادی دولت که بار اصلی مدیریت فضای دشوار کنونی بر دوش آنان است، قدردانی کرد.
در این جلسه که وزرای نیرو، نفت، جهاد کشاورزی، تعاون کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز حضور داشتند درخواست های برخی دستگاه های اجرایی مطرح و پس از بحث و تبادل نظر تصمیمات لازم اتخاذ شد.
اصلاح مصوبه شورای اقتصاد موضوع طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت از میادین در حال بهره برداری و اصلاح مصوبه طرح گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان با هدف افزایش تعداد خانوارهای برخوردار از گاز از ۳۰۰ هزار به ۷۰۰ هزار خانوار در پنج شهرستان از درخواست های وزارت نفت بود که در این جلسه به تصویب رسید.
دستورالعمل تعیین نرخ خرید تضمینی برق و سرمایه گذاری از محل منابع داخلی شرکت سهامی سازمان آب برای اجرای طرح های آبرسانی به برخی شهرهای استان خوزستان نیز از درخواست های وزارت نیرو بود که در این جلسه مورد تأیید قرار گرفت.
وزارت جهاد کشاورزی هم در این جلسه درخواست تعیین قیمت خرید تضمینی محصولات زراعی برای سال ۹۸ را مطرح کرد که پس از توضیحات وزیر و بحث و بررسی، تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شد.
سرمایه گذاری از محل منابع داخلی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) برای خرید ۲۰ فروند هواپیمای ای تی آر، سه فروند ایرباس جدید و پنج فروند هواپیمای ایرباس دست دوم نیز درخواستی بود که از سوی وزارت راه و شهرسازی مطرح و پس از بحث و تبادل نظر با آن موافقت شد.

اخبار مرتبط

نظرات

ســــــر مقـــــالـــــــــه

روزنامه ایران؛

تریبون رسمی و مسئولیت نقد

تردیدی نیست که جامعه ایران دچار مشکلات گوناگونی است. برخی از این مشکلات عام و فراگیر است، به‌طوری که کشورهای صنعتی و پیشرفته نیز درگیر آنها هستند، هرچند ابعاد درگیری با مشکلات در هر کشوری با کشور دیگر تفاوت دارد. برخی از مشکلات نیز خاص ایران یا کشورهای معدودی است. بنابراین هدف هیچکس نباید پوشاندن مشکلات و خطاها باشد. ولی آیا این امر بدان معناست که صبح تا شب خودمان را درگیر این مشکلات کنیم و امکان دیدن بخش‌های پر لیوان را از خود سلب کنیم؟ شاید از مخالفان انقلاب و کشور و براندازان انتظار این رفتار باشد که مثل مگس فقط روی زخم‌ها بنشینند و از آن ارتزاق کنند. این رفتار آنان غیر طبیعی نیست، ولی انتظار می‌رود که صاحبان تریبون‌های رسمی در عین حال که به مشکلات جامعه می‌پردازند و درست هم هست، البته مشروط بر اینکه منصفانه اظهار نمایند، ولی در عین حال باید نقاط مثبت و روشن جامعه را نیز فراموش نکنند و آنها را هم ببینند. مگر نه اینکه رهبر معظم انقلاب درباره انعکاس اقدامات مثبت بارها تأکید کرده‌اند، خوب چه کسی باید این وظیفه را انجام دهند؟ فقط که دولت نباید از اقدامات خود تعریف و تمجید کند. بلکه این وظیفه کسانی است که از تریبون‌های رسمی انتقاد می‌کنند، باید در کنار انتقادات، نقاط قوت و برجسته را نیز بیان کنند. تا تعبیر بدی از آن تریبون نشود. نمونه روشن آن خط آهن قزوین به رشت است که یکی دیگر از مراکز استان‌های کشور که از استان‌های مهم است را به شبکه ریلی کشور وصل کرده است. نه فقط این خط که در طول دوره این دولت، رکورد احداث خطوط ریلی شکسته شده و به میانگین سالانه ۵۰۰ کیلومتر رسیده است که رقم بسیار قابل توجهی است. مگر نه اینکه یکی از سیاست‌های کلان و ابلاغی رهبر معظم انقلاب در اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه افزایش خطوط ریلی و بالا رفتن سهم راه‌آهن در حمل و نقل مسافر و بار است؟ و مگر نه اینکه این همه تصادفات جاده‌ای و مصرف سوخت بالا داریم و مگر نه اینکه در دولت‌های قبلی، بویژه در دولت اصول‌گرا، توجهی اندکی به این صنعت شد در حالی که بیشترین درآمدهای نفتی تاریخ ایران را داشتند، پس چرا باید مهم‌ترین مسأله تریبون رسمی نماز جمعه به گوشت نخوردن بخشی از مردم خلاصه شود؟ چرا افتتاح پروژه‌های بزرگ عسلویه یا موارد مشابه در این تریبون‌ها دیده نمی‌شود؟ فقط در سال گذشته و امسال مراکز استان‌های، همدان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و گیلان به شبکه ریلی متصل شده‌اند. موضوعی که همواره برای مردم این استان‌ها در حد آرزوهای چند ده ساله تلقی می‌شد، اکنون محقق شده است. چرا تریبون نماز جمعه در این موارد ساکت است؟ مسأله فقط این نیست. اگر تاریخ این تریبون‌ها نشان می‌داد که آنان همواره بر نارسایی‌ها و انتقادات تأکید داشته‌اند و هیچ‌گاه نقاط مثبت و نیمه پر لیوان را ندیده‌اند، باز هم می‌پذیرفتیم، هرچند این کار نادرست است که از اموال عمومی استفاده شود و علیه یک بخش ...

جدیدترین خبرها