رفتن به بالا

سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۸
  • الخميس ۲۳ ربيع أول ۱۴۴۱
  • 2019 Thursday 21 November
اوقات شرعی

جدیدترین آمار فروش فیلم‌های سینمایی از ابتدای مردادماه نشان می‌دهد بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ هزار نفر مخاطب به تماشای فیلم‌های سینمایی روی پرده نشسته‌اند و بر این اساس نزدیک به ۱۸ میلیارد تومان وارد چرخه صنعت سینمای کشور شده است.

به گزارش ایسنا بر اساس آمار و اطلاعاتی که تا امروز (۲۳ مردادماه) در سامانه فروش سینمای ایران قرار گرفته، فیلم سینمایی «جانان» به کارگردانی کامران قدکچیان که از ۱۶ مردادماه روی پرده رفته است، تا امروز نزدیک به ۶۵ میلیون تومان فروش داشته که از این مقدار بیش از ۴۰ میلیون تومان حاصل فروش در سینماهای تهران بوده است. این فیلم سینمایی که یک هفته از اکرانش می‌گذرد ۴۰ سینما در اختیار دارد.

فیلم «ایده اصلی» ساخته آزیتا موگویی پس از یک هفته نمایش در مجموع حدود ۷۰۰ میلیون تومان فروش داشته است و حدود ۵۲ هزار مخاطب در سینماها به تماشای آن نشسته‌اند. این فیلم سینمایی ۱۰۲ سینما در اختیار دارد و از مجموع فروشش به تفکیک ۴۲۶ میلیون تومان در سینماهای تهران فروش داشته است.

فیلم سینمایی «قسم» به کارگردانی محسن تنابنده که از ۹ مردادماه در سینماها به نمایش درآمد، تا امروز بیش از ۷۴۱ میلیون تومان فروش داشته که از این مقدار ۵۸۰ میلیون تومان حاصل فروش در تهران بوده است. این فیلم سینمایی اکنون ۸۵ سینما در اختیار دارد.

فیلم «تپلی و من» ساخته حسین قناعت که برای گروه سنی کودک و نوجوان ساخته شده و خانواده‌ها مخاطب آن هستند، پس از سه هفته نمایش حدود ۸۴۵ میلیون تومان فروش داشته و ۸۰ هزار نفر آن را در ۱۴۱ سینما تماشا کرده‌اند.

فیلم سینمایی «سرکوب» به کارگردانی رضا گوران نیز پس از دو هفته نمایش و با در اختیار داشتن ۷۷ سینما، در مجموع ۶۱۷ میلیون تومان فروش داشته است. این فیلم با درون‌مایه‌ای اجتماعی با محدودیت سنی ۱۲+ سال روی پرده سینماها رفته است.

فیلم «قصر شیرین» ساخته سیدرضا میرکریمی که از دوم مردادماه روی پرده رفت، پس از گذشت سه هفته نمایش حدود یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان فروش داشته که از این مقدار یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان حاصل فروش در سینماهای تهران بوده است. این فیلم با جذب بیش از ۱۵۰هزار مخاطب در ۱۲۷ سینما نمایش دارد.

فیلم سینمایی «نیوکاسل» به کارگردانی محسن قصابیان که از ۲۶ تیرماه نمایشش روی پرده سینماها آغاز شده، تا امروز با در اختیار داشتن ۱۴۴ سینما، یک میلیارد و ۳۵۹ میلیون تومان فروش داشته و از این مقدار به تفکیک ۷۷۵ میلیون تومان حاصل فروش در سینماهای تهران بوده است. تاکنون ۱۲۶ هزار نفر مخاطب این فیلم سینمایی بوده‌اند.

فیلم «ایکس لارج» ساخته محسن توکلی که در ژانر کمدی ساخته شده و از پنجم تیرماه روی پرده رفته است، چهار میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان در مجموع و به تفکیک در تهران بیش از دو میلیارد تومان فروش داشته است. این فیلم سینمایی در ۱۸۴ سینما در تهران و شهرستان‌ها نمایش داشته است.

فیلم سینمایی «زهرمار» به کارگردانی جواد رضویان که از اواخر خردادماه اکرانش را آغاز کرده، تا امروز بیش از پنج میلیارد و ۲۴۵ میلیون تومان فروش داشته است. این فیلم سینمایی با در اختیار داشتن ۱۷۸ سینما، به تفکیک در تهران دو میلیارد و ۷۸۳ میلیون تومان فروش داشته است.

فیلم «سرخ‌پوست» ساخته نیما جاویدی که از نیمه خردادماه روی پرده سینماها رفته است، تا امروز بیش از ۱۳ میلیارد تومان فروش داشته و نزدیک به ۹ میلیارد تومان آن حاصل فروش در تهران بوده است. این فیلم سینمایی با در اختیار داشتن ۱۸۹ سالن سینمایی بیش از یک میلیون مخاطب داشته است.

فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار پس از حدود دو ماه نمایش و جذب حدود یک و نیم میلیون مخاطب به سینما،  ۱۷ میلیارد تومان فروش را رد کرد. این فیلم که با محدودیت سنی ۱۲+ سال روی پرده رفته ۱۸۱ سالن سینمایی در اختیار داشته است.

اخبار مرتبط

نظرات

ســــــر مقـــــالـــــــــه

عبدالله گنجی؛

خصایص یک آشوب

قبل از اینکه به خصایص آشوب اخیر پرداخته شود و برای اینکه نگارنده به سوگیری و ندیدن همه ابعاد ماجرا متهم نشود، ذکر سه مقدمه لازم و ضروری است. یکم: درست است که اعلام ساعت شروع سهمیه‌بندی بنزین به خاطر احتمال هجوم به پمپ بنزین‌ها قدری احتیاط‌آمیز است، اما دولت باید از چند ماه قبل مردم و مراجع را توجیه می‌کرد که قواعد این کار چیست و آورده آن برای ملت چیست و نیز تجربه ذی‌قیمت دولت قبل را در این زمینه‌ها به کار می‌گرفت.  سکوت مطلق دولتیان و بعضاً خلاف‌گویی –حتی ۴۸ ساعت قبل از اجرا- نابخشودنی و واجد عذرخواهی است. دوم: توجه به ابعاد روانشناسی و جامعه‌شناسی این «پدیده جدید» ضروری است. تنفر، اساس شکل‌گیری رفتار خشن است. تولید تنفر دو حالت ممکن دارد، یا فرد به دشمنان بنیان‌کن تعلق دارد که تنفر او درونی شده است یا احساس تبعیض او را به شدت آزار می‌دهد. شهرهای اقماری تهران کانون آشوب بود، بنابراین بررسی وضعیت بخشی از افرادی که روزها برای کار به پایتخت می‌آیند و به زندگی‌های لاکچری خدمت می‌کنند تا درآمد ناچیزی بگیرند و شب‌ها به حاشیه بروند، بسیار قابل مطالعه است. افرادی که در فضای بیکاری، مسافرکشی با پراید را برگزیده‌اند، اما در هیچ سامانه‌ای نیستند، اکنون احساس می‌کنند به خط آخر رسیده‌اند و باید در تحلیل نهایی مسئله مدنظر قرار گیرد که این‌ها معترض واقعی محسوب می‌شوند. سوم: خوشبختانه همه مسئولان کشور بر حق اعتراض تأکید دارند و باور نگارنده این است که سعه صدر آن هم وجود دارد، اما هیچ سازوکاری در کشور نیست تا در سایه آن میدان برای آشوبگران نا امن شود، بنابراین اگر اصرار حاکمیت بر تفکیک اعتراض از آشوب است، باید حداقل مکان و تابلوی اعتراضی را هویت دهد و سازوکار آن را فراهم کند وگرنه آشوبگر در کمین معترض نشسته است تا پرچم خود را جای پرچم او نصب و بستر آماده را مصادره کند و بازتاب واکنش حاکمیت را «مقابله با معترضان» اعلام کند. اما آشوب اخیر دارای خصایص و ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که نمی‌توان آن را ندید و آن را صرفاً اعتراض مشروع نسبت به یک تصمیم دانست. گرچه معترضانی هم بودند که صدای‌شان گم شد و در فتنه و آشوب محو شدند، اما آنچه بسیار مهم است طبقه متوسط در آن حضور نداشتند. ۱- خشن بودن رفتار یا «خشونت سازمان‌یافته» از ویژگی‌های منحصربه‌فرد اغتشاشات اخیر بود. سطح و عمق خشونت در نوع خود بی‌سابقه است. میزان تخریب‌ها و تلفات انسانی مؤید این مهم است. نسبت تخریب‌ها با میزان جمعیت حاضر نسبتی ندارد. ۲- اصرار به حرکت‌های پرجمعیت در این آشوب‌ها وجود نداشت. اصولاً جمعیت عمده در هیچ‌جا مشاهده نشد و نداشتن عقبه مردمی و محدود بودن جمع‌ها نشانه عبور از اعتراض و ورود به عرصه آشوب بود که البته این خصیصه شبیه حوادث ۱۳۹۶ نیز بود. ۳- شعار و مطالبه‌ای که باید مسئولان بشنوند، کمتر داده شد. اصولاً شعار و مطالبه قابل شنیدن کمتر یافت شد. آنچه قابل مشاهده است تخریب حداکثری است. می‌توان گفت تخریبگران احساس تعلقی ...

جدیدترین خبرها